Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο κόσμος του...Παπακαλιατη!!


Το να μπορεσεις να σταθεις στο υψος των περιστασεων και να κανεις μια αναλογη επιτυχια με την πρωτη σου κινηματογραφικη προσπαθεια, ειναι απο μονο του ενα κατορθωμα.
Κατι που οπως φαινεται ο Παπακαλιατης, το καταφερε και ολοι ξερουμε οτι τα πραγματα εχουν αλλαξει προς το χειροτερο απο το 2012 και την ταινια του ''Αν...''.



Με 165.000 την πρωτη εβδομαδα προβολης, καταλαβαινει κανεις οτι ο Παπακαλιατης μπορει και παρακινει τον κοσμο - ή το γυναικειο κοινο - να επισκεφτει τον πιο κοντινο κινηματογραφο και να πληρωσει για την ταινια του.
Πανω κατω δηλαδη στα ιδια εισιτηρια με το ανοιγμα της πρωτης του ταινιας ''Αν...'' οπου και σαρωσε στο ελληνικο box office το 2012.


Πιο ωριμος ο Χριστοφορος ως σκηνοθετης ταινιων αλλα πιο πολυ ως σεναριογραφος, καταφερνει και παραδιδει μια ταινια με τρεις ιστοριες που οπως παντα εχουν μια κοινη αφετηρια ή κατι που τις ενωνει.
Τρεις ιστοριες για τον ερωτα σε διαφορετικες ηλικιες ( κατι σαν το ''Μην αρχιζεις την Μουρμουρα'' )
και πως επιβιωνει ή οχι μεσα στην Ελλαδα της κρισης.
Εκει ομως που λες οτι θα ειναι αλλο ενα ερωτικο/μελο του στυλ Παπακαλιατη, το ξεχνας την επομενη στιγμη.



Γιατι δεν βλεπεις ακομα μια ερωτικη ιστορια με την συνηθισμενη καταληξη του Παπακαλιατη αλλα αντικριζεις ενα αποτελεσμα που μιλα για ολα οσα ξερουμε εμεις οι Ελληνες και ζουμε στην καθημερινοτητα μας.
Θα πεις δηλαδη οτι ο Παπακαλιατης θυμηθηκε να κανει ''πολιτικο'' εργο? Ε, οχι αλλα μπορεσε να δειξει με σοβαροτητα και οχι σοβαροφανεια οπως πολλοι αλλοι, τι γινεται στην Ελλαδα και τι αντιμετωπιζει ο καθενας μας.

Μεσα απο την πρωτη ιστορια βλεπουμε τον ρατσισμο και την ακραια του μορφη μεσα απο τους ανθρωπους που θελουν να παρουν τον νομο στα χερια τους αλλα και την επιβιωση ενος ερωτα μεσα σε αυτο το κλιμα.
Επειτα ερχεται η ιστορια με τον ιδιο τον Παπακαλιατη και τα προβληματα που δημιουργει στις σχεσεις το αβεβαιο κλιμα οταν η δουλεια πρεπει να ειναι πανω απο ολα, ακομα και απο τις φιλιες.
Και τελος μια ιστορια για την δευτερη ευκαιρια και την στιγμη εκεινη που μπορεις να ζησεις οτι δεν ησουν ικανος να ζησεις τοσα χρονια.


Εκει που τα καταφερνει ακομα καλυτερα ομως ο Παπακαλιατης ειναι στην επιλογη των ηθοποιων αλλα και στο οτι ο ιδιος ενδιαφερεται να εχουν εκεινοι καλυτερες σκηνες ή χαρακτηρες παρα αυτος.
J.K Simmons, Μαρια Καβογιαννη, Μηνας Χατζησαββας, Andrea Osvart, Tawfeek Barhom, Νικη Βακαλη ειναι οι πρωταγωνιστες των ιστοριων.
Αλλα και καποιοι αλλοι ρολοι οπως αυτος του Οδυσσεα Παπασπηλιοπουλου, μπορουν και κανουν την διαφορα μεσα σε ελαχιστα δευτερολεπτα κινηματογραφικης παρουσιας.


Μεγαλη τυχη για τον σκηνοθετη/σεναριογραφο της ταινιας, ηταν το γεγονος οτι ο J.K Simmons κατα την διαρκεια των γυρισματων προταθηκε για Oscar, το οποιο και κερδισε.
Ετσι η ταινια του Παπακαλιατη εχει αυτοματα μια καλυτερη ευκαιρια στην διεθνη αγορα αφου ειναι η πρωτη ταινια του Simmons μετα το Oscar.
Κατι που εχει αντιληφθει πληρως ο Χριστοφορος και εκτος του οτι ενας μεγαλο μερος της ταινιας ειναι στα αγγλικα, χρησιμοποιει και τον Simmons απο την αρχη εως και το τελευταιο πλανο, εχοντας ετσι το συν για το ξενο κοινο.


Οσο καλος και εαν ειναι ο J.K.Simmons στην ταινια, αυτο δεν αφαιρει σε τιποτα απο την σπουδαιοτητα της παρτενερ του, Μαριας Καβογιαννη.
Χωρις να υπερβαλλω και εχοντας γνώσει οτι αυτο θα ξινισει πολλους, η Καβογιαννη με εναν τετοιο ρολο σε μια χωρα που επαιρνε σοβαρα τον κινηματογραφο της ή στο συμπνα Hollywood θα ηταν ευκολα μεσα στις υποψηφιοτητες για Oscar ή αν οχι για αυτα τα βραβεια, για οποιοδηποτε αλλο.
Μπορει να ξερουμε οτι ειναι απιστευτη κωμικος αλλα το δραμα της ανηκει εξισου το ιδιο.
Ειναι ο κινηματογραφος ομως μεσα απο το φακο του που δειχνει την ωριμανση ενος ταλεντου, την ικανοτητα του να ''σπαει'' την κινηματογραφικη εικονα και να σε κανει να βλεπεις τον ηθοποιο με αλλο ματι.
Το μονο αρνητικο ειναι οτι ο κινηματογραφος δεν δινει ευκολα τετοιες ευκαιριες για να βλεπεις ποσο σπουδαιους ηθοποιους εχουμε και χανονται μεσα σε ενα συμπαν ευκολιων στην τηλεοραση.


Φυσικα, δεν γινεται να μην αναφερθεις στον Μηνα Χατζησαββα...


Στον τελευταιο ρολο της καριερας του - κυκνειο ασμα - ο Χατζησαββας δινει ισως τον πιο ιδιαιτερο, δυσκολο και ''κακο'' ρολο του.
Η ερμηνεια του δειχνει με τον πιο ξεκαραθαρο τροπο την τρελα καποιων Ελληνων που εχουν χασει την επαφη με την λογικη και συμπεριφερονται με θυμο χωρις να υπολογιζουν τις επιπτωσεις ακομα και στην ζωη τους.
Καθηλωτικος και σιγουρα μια απο τις καλυτερες επιλογες για τον ρολο, ο Μηνας δειχνει για πιο λογο αφηνει ενα μεγαλο κενο στο ελληνικο θεατρο/κινηματογραφο κλπ.


Και επειτα αναρωτιεσαι?
Τι ειναι αυτο που κανει καποιους/ες να κατακρινουν κατι χωρις να το εχουν δει.
Γιατι υπαρχει πολυ γνωστο site, που χωρις να εχει δει την ταινια, δηλωνει οτι αποτελει οτι πιο αηδιαστικο υπαρχεισ το ελληνικο κινηματογραφο.
Η' υπαρχουν θεατες που κρινουν τον Παπακαλιατη με γνωμονα την τηλεοπτικη του εικονα ή την πιο ιλουστρασιον πλευρα του στα περιοδικα, παρα το τι δειγμα γραφης δινει στην μεγαλη οθονη.
Οπως τοσες και τοσες φορες μεσα στην αιθουσα υπαρχουν οι γνωστοι χαβαλεδες που κρινουν σωστο να γελοιοποιουν σκηνες που δεν κατανοουν ή βαριουνται να τις δουν, λεγοντας ασχετα σχολια με την ταινια για να γελασει η παρεα ή οι κοπελες που συνοδευουν και θελουν με βαση τον Παπακαλιατη να της ριξουν.
Για πιο λογο καποιος να δει κατι που ειναι εντελως αντιθετως ή και να ασχοληθει γενικοτερα?



Κατανοω οτι δεν μπορουν ολοι να ειναι σινεφιλ ή να παρακολουθουν μια ταινια οπως και εγω, αλλα αλλο αυτο και αλλο να δινεις λεφτα ισοτιμα με καποιον αλλον και εκεινος λογο της ηλιθιοτητας του να σου ''καταστρεφει'' κινηματογραφικες στιγμες μεσα στην αιθουσα.
Γενικα ειναι τουλαχιστον ανοητο το γεγονος οτι καποιοι/ες κρινουν τον Παπακαλιατη χωρις να βλεπουν τις ταινιες τους ή με γνωμονα την τηλεοπτικη του εικονα.

Ο Παπακαλιατης του κινηματογραφου ειναι ενας δυνατο χαρτι της εγχωριας παραγωγης που δεν χρειαζεται να ειναι σοβαροφανεις ή τυπου ψευτο-κουλτουρε για να ειναι καλος κινηματογραφος.
Μπορει και η κινηματογραφικη εικονα αλα διαφημιση, με δυνατους πρωταγωνιστες και με μια ομορφια στις εικονες σε συνδυασμο με ενα ωραιο σεναριο, να ειναι η εξελιξη του ελληνικου κινηματογραφου και οχι μονο οι δηθεν αψυχολογιτες, μουντες ταινιες που θεωρουν καλες μονο οι κριτικοι και οι κομπλεξικοι να μην φανουν....αμερικανακια.






Μια ταινια που αξιζει να την δεις κανεις....και χωρις πολλα πολλα να ικανοποιηθει απο αυτο που θα δωσει ως εισιτηριο και το αποτελεσμα επι της οθονης.
Οπως ειπε και ο Λευτερης Παπαδοπουλος:
''Η ταινια του Παπακαλιατη ειναι η Καπλικη Λιρα της εποχης μας''.





















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αν έχεις κώλο...διάβαινε!

Update:
Φαινεται οτι η Naya ηρθε για να μεινει και καποιος απο πισω...χωνει γερα λεφτα για την προωθηση του νεου ταλεντου.
Μεχρι και τραγουδι με τον Φοιβο αναμενετε να ηχογραφησει.
Οπως και να εχει, ειναι η καλυτερα ''μετάλλαξη'' πρωην χορευτριας σε τραγουδιστρια απο φωνη...σωματαρα.



Οριστε το νεος της τραγουδι ( δεν φταιω εγω εαν δεν παταει στις νοτες ακομα και στο στουντιο ):



Εχω καιρο να ασχοληθω με το τι κυκλοφορει στην Αθηνα, ειδικα την νυχτα.
Η κεντρικη φωτογραφια του αρθρου απεικονιζει μια απο τις πιο αναγνωρισιμες γυναικες στην Αθηναικη νυχτερινη ζωη.
Αλλα ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη.
Μηπως ξερετε αυτο το τραγουδι:



Η τραγουδιστρια του κομματιου ''Μην ακους κανεναν'', αποτελει τον - ισως - πιο αναγνωρισιμο κωλο των αθηναικων club και της επαρχιας.
Η Naya του τραγουδιου δεν ειναι αλλη απο την Αθηνά Νάγια που τοσοι και τοσοι εχουν ''απολαυσει'' να τους χορευει σχεδον γυμνη πανω στις μπαρες των αθηναικων και οχι μονο club.
Αλλαξε λιγο τ…

Ένας Καρβέλας δεν φέρνει την...Βίσση!

Σιωπηλά και χωρίς πολλά πολλά, η Βίσση κυριάρχησε φέτος σε ότι και εάν έκανε.
- Πριν πεις ''νταξει ακόμα ένα κείμενο που εκθειάζει την Α.Βίσση, τότε καλύτερα να διαβάσεις παρακάτω. -

Σιωπηλά γιατί η ίδια επέλεξε να μην δώσει καμία συνέντευξη σε έντυπο τουλάχιστον μέσο, αφού όπως είπε η ίδια ''Τα έχω πει όλα, φέτος ας μιλήσουν οι εμφανίσεις μου'' ή κάπως έτσι.
Ήταν μια από τις καλύτερες επιλογές της για την χρονιά που μας πέρασε και που συνεχίζεται έως και τώρα.
Μια ''σιωπηλή'' Αννα αλλά με την πιο εκκωφαντική παρουσία επί σκηνής.

Η ίδια επέλεξε να εμφανιστεί σε έναν νέο χώρο, μικρο χώρο.
Κάπου εκεί στο τελείωμα της Ερμού και λίγο πριν βγεις για το Γκάζι, θα δεις έναν διαφορετικό ξενοδοχείο, θα δεις το ''Hotel Ερμού''.
Η Βίσση εκεί επανέφερε τον εαυτό της σε στιγμές 90's, όταν η σκηνή απείχε παρά μόνο μια ανάσα από τον πρώτο θαμώνα και όπου οι μικροφωνικές δυνατότητες μπορεί και να ήταν ανούσιες.
Γιατί η ίδια απέδειξε ότι μια φωνή και…

XxX...είπαμε ακατάλληλο!

UPDATED:
Το σκανδαλο με τις γυμνες φωτογραφιες ( προσωπικες ) διαφορων γυναικων του Hollywood δεν λεει να σταματησει. Συνεχεια βγαινουν ολες και πιο πολλες.
Δειτε καποιες απο τις καινουργιες.



Zoe Kazan, ειναι η εγγονη του γνωστου σκηνοθετη Elia Kazan. ''Σπαει'' ταμεια αυτη την στιγμη με την ταινια ''What If'' αλλα εχει πρωταγωνιστησει και σε ταινιες οπως ''Fracture'', ''Ruby Sparks''.






















Η Kelly Brook δεν θελει συστασεις...