Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι Καμπάνες ηχούν για την....Αννα.!!


Δεν ξερω ποιος/α απο σας εχει δει την τηλεοπτικη σειρα ''S.M.A.S.H'' ή το πιο προσφατο και με οσκαρικες φιλοδοξιες ''Birdman'', αλλα ζωντας την νεα rock οπερα του Ν.Καρβελα ενιωθα λες και ημουν μεσα σε ενα τετοιο σκηνικο.
Σε μια νεοϋορκέζικη σκηνη οπου παρακολουθεις τα previews μιας παραστασης off Broadway πριν παρει την εγκριση για να ανεβει σε μια κεντρικη σκηνη της διεθνης θεατρικης μητροπολης.
Ενω εβλεπα το εργο ζουσα παραλληλα ασυνειδητα την δραση που γινοταν στα παρασκηνια και φανταζομουν ολοι την διεργασια των ημερων που ειχαν παρελθει και που τωρα με το ανεβασμα της αυλαιας - του τειχους - ολοι οι κοποι ηταν μπροστα στην δικη μου κριση και αισθητικη.

Ο Νικος Καρβελας αφηνει ακομα ενα του ''παιδι'' στα χερια του Κακλεα για να το ''ωριμασει'' και στην γυναικα της καρδιας του αλλα και σε ολοκληρο το θιασο για να του δωσει μια ανασα ζωης.
Το μονο σιγουρο ειναι οτι ''Οι Καμπανες του Eldweiss'' μολις ηχησουν στα αυτια σου σε υπνωτιζουν κατα καποιον τροπο και δεν ξεφευγεις απο αυτη την σαρωτικη, μεθυστικη ζαλη μεχρι και το τελευταιο σπασμο του καρπου του μαεστρου στην ορχηστρα του.
Αλλα ας τα παρω τα πραγματα, απο την αρχη - οσο μπορω - .



Δεν θα μιλησω καθολου για την υποθεση παρα θα πω οτι κεντρικη ηρωιδα ειναι η Αννα ( ο χαρακτηρας Αννα και οχι η Βισση ) οπου η αφηγηση της στην αρχη απο την ακρη της σκηνης σε προδιαθετει οτι θα παρακολουθησεις την ιστορια της, οσο τραγικη ή κυνικη μπορει να σου φανει.
Ο Καρβελας με αυτη την ιστορια ολοκληρωνει μια τριλογια που ξεκινησε με τους ''Δαιμονες'', συνεχισε με την ''Μαλα'' με τον καλυτερο δραματουργικο τροπο.
Ως ηθοποιος μπορω να μιλησω πιο ευκολα για το δραματουργικο μερος παρα για το συνθεση των τραγουδιων.




Μπορει να φανει υβρις αλλα ο Καρβελας παραδιδει μια συγχρονη - αρχαια - τραγωδια που δεν εχει να ζηλεψει σε τιποτα παρα να καννιβαλιστει απο ανιδεους καφρους που δεν μπορουν να κατανοησουν οτι το να σου θυμιζει κατι που εχεις ξαναδει δεν παει να πει οτι αντιγραφεις αλλα πολυ απλα οτι πατας πανω σε κατι που εχει περασει στο dna πια ολων των ανθρωπων στη Γη.
Δεν μπορεις να εφευρεις ξαφνικα ενα νεο δραματουργικο σεναριο αφου απο την αρχη του θεατρου και της τεχνης αυτης ολα περιστρεφονται γυρω απο: την γεννηση, την αγαπη και τον θανατο.
Ο Καρβελας καταφερε λοιπον να δωσει το πιο αρτιο δραματουργικα κειμενο του με τις πιο σκοτεινες και αποκρυφες σκεψεις του που ολοι λιγο πολυ εχουμε καταλαβει οτι τον βασανιζουν.
Δημιουργησε ενα κειμενο που ειναι καθηλωτικο, ακραιο, μυστηριο, ανιερο και ιερο μαζι, χαρακτηρες που βασανιζονται ως αλλοι Οιδιποδες και βρισκουν - αν βρισκουν - την γαληνη μεσα απο την περιπετεια τους επι σκηνης.
Ο βιασμος που εχει ηδη διαρρευσει ειναι μια απο τις πιο σκληρες σκηνες του εργου αλλα σε καμια περιπτωση δεν ειναι ΕΚΕΙΝΗ η σκηνη που πραγματικα θα κανει τον θεατη να ανατριχιασει.





Η παραγωγη τωρα του θεατρου εχει κανει τα παντα ωστε να δωσει το καλυτερο αποτελεσμα ως προς οτι πλαισιωνει τους ηθοποιους περα απο την δικη τους ερμηνεια.
Ειχα καιρο να δω τοσο αποτελεσματικα και υπεροχα σκηνικα που να μην ''κλωτσουν'' με το χειροτερο τροπο το εργο αλλα και να ειναι οσο το δυνατον πιο γρηγορα στις εναλλαγες μεταξυ των σκηνων.
Οπως και τα κοστουμια της Βελχιωτη - ειδικα οτι φοραει η Βισση - ειναι απο τα καλυτερα ατου που εχει η παρασταση.
Δεν θα πω τιποτα παραπανω απο το αυτονοητο για τους μουσικους υπο την καθοδηγια του μαεστρου Πριφτη.

Πριν πω για την Βισση, ας μιλησω για ολους τους αλλους.
Θεωρω οτι οι ''Δαιμονες'' ειχαν ενα θεμα στο συνολικο cast της παραστασης. Για μενα εντονη παραφωνια ηταν ο τοτε Πετρακης, που ουτε ερμηνευτικα αλλα και φωνητικα μου εδινε το αποτελεσμα που ηθελα.
Παρομοιως αυτη η παρασταση δεν υστερεί σε ''κακοφωνιες'' ως προς το συνολικο αποτελεσμα.
Ενω ειναι κερδος που η παρασταση εχει εναν ηθοποιο οπως ο Θανασης Αλευρας που αποδεικνυει για ακομα μια φορα οτι μπορει να εντυπωσιαζει ακομα πιο πολυ οποιον τον ακολουθει στο θεατρο και πραγματικα σε αφηνει αφωνο με τις φωνητικες του ικανοτητες σε αντιθεση υπαρχει η...Ελενη Αλεξανδρη.



Η κοκκινομαλλα νεαρη ηθοποιος που δεν υστερει σε φωνητικη δεινότητα ειναι αδυναμη στο να υποστηριξει το ρολος της υποκριτικα.
Σε αντιθεση με την Τανια Τρυπη, η οποια στο τελος παιρνει δικαιολογημενα ενα δυνατο χειροκροτημα αφου σε καθηλωνει με την φωνη της οσο και με την σκηνικη στιβαρη παρουσια της.
Ο Γιαννης Σιαμσιαρης - προσωπικα παντα και χωρις να ξερω ή να ακυρωνω καμια καριερα - δεν μπορεσε να με ''πιασει'' πουθενα σαν θεατη εκτος απο εκεινη την συγκεκριμενη σκηνη οπου οσοι εχουν δει την παρασταση καταλαβαινουν οτι ειναι το θεμα της και οχι ο ιδιος ( στο δευτερο μερος της παραστασης παντα ).




Ολοι οι υπολοιποι που καλουνται να καλυψουν κενα και να γινουν το γενικο συνολο σε μια εικονα ειναι απο καλοι εως αναγκαια παρακαταθηκη ενος θεατρου που βοηθαει τα παιδια που εχουν παιξει σε προηγουμενες παραγωγες του. Καποιοι απο αυτους ασχετα κωμικοι σε σκηνες που αποσυγκεντρωνουν απο το γενικα συναισθημα.



Ο Αιμιλιανος Σταματακης, θα ηταν στο Broadway αυτο που λενε ''the new best thing''.
Αν ειχαμε μια συγκροτημένη , δίκαιη θεατρική πιάτσα ο συγκεκριμενος ηθοποιος που περσι ολοκληρωσε τις σπουδες του στο Ωδειο Αθηνων, θα ειχε μια καριερα για χρονια σε μιουζικαλ και οπερες χρονια με την χρονια.
Οι εξαιρετικες φωνητικες ικανοτητες του για την συνολικη ακομα απειρια του στο θεατρο εντυπωσιαζουν και σε αφηνουν με το στομα ανοιχτο, ειδικα στις ροκ σκηνες και μουσικες στιγμες της παραστασης ( αχ ρε Καρβελα ).
Οι απαιτητικες σκηνες ενος ακραιου συγγραφικα Καρβελα θα μπορουσαν να κανουν ενα μαθητουδι να φανει λιγο πανω σε μια απο τις μεγαλυτερες σκηνες της θεατρικης Αθηνας.
Οχι ομως ακομα και στις πιο σκοτεινες δραματουργικες σκηνες ο Αιμιλιανος μπορει και ξεπερναει φραγμους ερμηνευτικυος και δινει μια ερμηνεια οσο πληρεστερη μπορει για το νεο της ηλικιας του - σκηνικα και κυριολεκτικα - .



Φυσικα και ολο το εργο εχει ενορχηστρωθει ετσι απο Καρβελα και Κακλεα για να ειναι πανω στην Αννα Βισση.
Αυτη θα παει να δει το κοινο, απο αυτην εχει τις αναλογες απαιτησεις και αυτη ειναι που στην τελικη θα επωμιστει την καθολικη επιτυχια ή αποτυχια εισπρακτικα και καλλιτεχνικα της παραστασης.
Μεχρι στιγμης στις δυο θεατρικες παραγωγες που εχει λαβει μερος εχει διαψευσει ολους οσοι ηθελαν προωρα να της βαλουν την καλλιτεχνικη ταφοπλακα και να την εξορισουν μια και καλη στα...μπουζουκια στα οποια - για καποιους - και μονο ανηκει.
Ελα ομως που θα περιμενουν ακομα πιο πολυ...μην σου πω μεχρι να ενηλικιωθει και το δισεγγονο της.
Η Βισση αν ηταν εξω ( αυτο το ΑΝ που κυνηγαει ηθοποιους απο την δεκαετια του '60 εως και τον...Γεωργουλη ) στα καλλιτεχνικα πραγματα του Λονδινου ή της Νεας Υορκης μπορει και να αντιμετωπιζε δυσκολιες ως προς την υπαρξη της στις μεγαλες σκηνες.
Αν ολα πηγαιναν καλα εκει θα μιλουσαμε για μια μεγαλη ντιβα των μιουζικαλ που εχει τις τρελε -δικαιως - απαιτησεις και που σαρωνει καθε νυχτα στην σκηνη. Γιατι η Βισση πραγματι μπορει.
Ακομα και τωρα στα 50+ χρονια της δεν σταματα να ψαχνει τον εαυτο της μεσα στις πιο δυσκολες εσωτερικες αναζητησεις μιας πραγματικης καλλιτεχνιδας που προσπαθει να βρει τον καλυτερο παντα τροπο για να δωσει αυτο που νιωθει στο κοινο καθε φορα με εναν πιο ανωτερο και σωστο τροπο.



Η φωνη της - που καποιοι θα πανε να δουν αν οντως μπορει ακομα να τραγουδα - ειναι στα καλυτερα της. Οχι δεν εννοω οτι ξεπερναει την Αννα των εικοσιπεντε χρονων αλλα για την πιο ωριμη, χρονια επαγγελματια Βισση η φωνητικη της ικανοτητα ειναι τετοια που κανει πολλες του συφερτου που λεγεται τραγουδι να ντρεπονται - και καλο θα ηταν να δουν αυτη την παρασταση για να ξεκαβαλησουν το καλαμι -.
Δραματουργικα καλειται να ερμηνευσει εναν βαθια πληγωμενο και εσωτερικα δοκιμασμενο ρολο και μπορει και καταφερνει να σε κραταει πανω της ακομα και οταν μονολογει και αφηγειται.
Μια απο τις κορυφαιες στιγμες της ειναι στην ερμηνεια της λιγα δευτερολεπτα πριν το διάλειμμα.
Οχι οτι δεν το ηξερα αλλα η Βισση πραγματικα δεν μπορει να συγκριθει με καμια αλλη και ποσο πιο πολυ με καποιες που ενω ειναι στα 40+ εχουν χασει το μισο ευρος της φωνης τους.
Η θεληση της να κανει το κατι διαφορετικο σε μια χωρα που ακομα παλευει να μαθει τι ειναι το αυτονοητο, ειναι μεγαλυτερης σημασιας απο δευτερεύοντες δημοσιογραφους που ακολουθουν μια γραμμη κριτικης πανω στα δικα τους συμφεροντα ή τραγουδιστων/στριων που εχουν ''λιωσει'' περιμενοντας αλλοτε Μιδες της δισκογραφιας να τους δωσουν ενα σουξε για να επιβιωσουν ακομα μια νυχτα σε ενα κουρασμενο μοντελο διασκεδασης.



Η σκηνικα θεατρικη Αννα Βισση ειναι 100 φορες πιο αληθινη απο τις αγαλματοποιημενες φατσες εγχωριων ''τραγουδιστριων'' που παλευουν να σωσουν την φημη τους συμμετεχοντας σε οτι τους δινει την προφυλαξη αυλοκολάκων και μιας κλειστης καστας που διαχειριζεται εδω και καιρο τι θα δεις και τι θα ακουσεις. 
Οπως - δικια μου γνωμη - αν η Βισση ψαχνεται για το τι μπορει να κανει στην καριερα της απο εδω και περα, καλο θα ηταν να δει με σοβαροτητα την πιθανοτητα να ανεβαζει αρτια οπως μεχρι τωρα μιουζικαλ που καποιοι χωρις τις ικανοτητες αφηνουν να βολοδερνουν στην σκηνη χωρις καμια ουσια ως τωρα.
Μια θεατρικη Βισση σε αναλογες μεγαλες παραγωγες κοντρα σε ρολους οχι προζας αλλα μιουζικαλ θεαματων θα ηταν καλυτερη απο το να αναλωνεται σε μπουζουκια διπλα σε χοντρους επιχειρηματιες που δειχνουν ποσο μεγαλη....καρδια εχουν σε ξανθιες κορασιδες γεματες ονειρα για γαλλικα νυχια.
Δεν χρειαζεται να γινει η νεα Μαρινελλα περιφεροντας ανα πενταετια την καριερα της σε ''εκτακτες'' εμφανισεις, ουτε να χασει την φωνη της σαν την Αλεξιου.
Μπορει να κανει ακομα μια διαφορα οπως τοσα και τοσα χρονια.




Για να μην ειμαι μονο τοσο ''θετικος'', θα πω οτι δεν ξερω αν σε μια ξενη θεατρικα σκηνη θα μπορουσε αυτο το εργο να εχει επιτυχια. Αν θα μπορουσε δηλαδη να κρατηθει σε μια θεατρικη σκηνη που εχουν υπαρξει μεγαλα παγκοσμια μιουζικαλ και που εχουν ανυψωθει ή χαντακωθει απο πενες θεατρολογων και κριτικων, εκει που η αποψη τους κατεβαζει ενα εργο την επομενη της πρεμιερας - και οχι εδω που αν εχεις θειο τον επιχειρηματια βγαζεις ολη την σεζον - .
Μπορει καποιος να διακρινει αν θελει την ανισοτητα - δικαιολογημενη θεατρικα - φωτισμων και μικροφονων ωστε να ακουγεται καλυτερα η Βισση αλλα οχι οτι και οι αλλοι ειναι...ριγμένοι.
Ειμαι σιγουρος ομως οτι αν ο Καρβελας γραφει ετσι και εχει πλεον τετοιες ιδεες στο μυαλο του, θα ηταν καλυτερο να αφησει το σουξε της μιας βραδιάς και να μας παραδωσει οσο το δυνατον πιο γρηγορα το επομενο θεατρικο του εργο.
Ειναι προτιμοτερο να φτιαξει τωρα στα 60+ μια καριερα ως θεατρανθρωπος παρα να αναλλωθει αυτος και μαζι του ( αναγκαια ) η Βισση σε σουξε και τραγουδια που απλα καλυπτουν την αναγκαιοτητα των φαν να εχουν κατι ''καινουργιο'' απο την Αννα.



Αν πρεπει να το δεις?!
Θα απαντησω διαφορετικα...

- Δεν πρεπει να το δεις αν εισαι μια ηλικιωμενη κυρια που ξεσηκωνεσαι με την αιτιολογια των Κ.Α.Π.Η και ερχεσαι με το λεοφωρειο μια στερνη 5ημερη με τις ογδοντα-παρακατι φιλες σου και κουτσομπολευεις αυτο που δεν μπορεις να κατανοησεις οχι γιατι εισαι μια ανοητη ηλικιωμενη επαρχιωτοπουλα αλλα επειδη εχεις συνηθισει τις επιθεωρησεις του Ψαλτη που βολοδερνουν χρονο με το χρονο ολη την επαρχια.

- Δεν πρεπει να το δεις αν εισαι το ζευγαρακι που εχει σημαιοστολιστει για να παει αμεσως μετα πρωτο τραπεζι στο Καρρα-Ροκκο ή Παντελιδη-Παολα και εκτος οτι εχεις ντυθει σαν τσοντα ή καρναβαλιατικη λατερνα ανοιγεις σιγα σιγα την τσαντα σου για να φας στα κρυφα - αφου ξερεις οτι δεν επιτρεπεται - λιγα τσιπς, ετσι για την λιγουρα.

- Δεν πρεπει να το δεις αν νομιζεις οτι η αναπαυτικη για τα θεατρικα δεδωμενα θεση σου ειναι ο ζεστος καναπες που βλεπεις το DWTS και σχολιαζεις οτι κινειται ενω ωρα παραστασης κοιτώντας διαρκως το κινητο σου να δεις αν περασει η ωρα για να καπνισεις.

- Στην τελικη δεν πρεπει να το δεις αν η θεατρικη σου παιδεια σε κανει να πεις '' Μπορεις να κατσεις κατω γιατι δεν βλεπω '' οταν ο αλλος εχει σηκωθει για να δωσει standing ovation σε καποιους/ες που για τρεις μηνες κουραστηκαν ενω εσυ καθαριζες φασολακια.




Πρεπει να το δεις αν θες να καταλαβεις οτι κατι διαφορετικο μπορεις να γινει.
Αν θελεις να δεις οτι η Βισση δεν ειναι μονο του ''Τυραννιεμαι'' και ολων αυτων που εχεις κρινει οτι δεν αξιζει, αλλα ειναι κατι παραπανω που αν ελεγε τα ψευτο-εντεχνα απλα θα προσκυνουσες.
Αν θελεις να δεις οτι μπορουμε να εχουμε και εγχωριες παραγωγες που δεν ''κλεβουν'' τα λεφτα σου ανεβαζοντας παραστασεις για το καπριτσιο της πρωταγωνιστρις ή πρωταγωνιστη.
Πρεπει τελικα να το δεις γιατι πολυ απλα ειναι απο τα αρτιοτερα θεαματα αυτη την στιγμη στην Αθηνα. 

Αν σου φαινεται αστειος ο τιτλος, τοτε να σου πω οτι δεν ειναι αυτο που φανταζεσαι και δικαιολογειται μια χαρα μεσα στο εργο απο τα πρωτα λεπτα.
Αν σκεφτεσαι ''μας εχει πρηξει ο Καρβελας/Βισση'', τοτε θα σου πω ποσοι και ποσοι δεν σου εχουν παρουσιασει κατι που σε εκανε να κλαιες τα λεφτα σου, τουλαχιστον αυτοι μπροστα σου σε σεβονται.

Ομως το μονο που μενει τελεικα ειναι....σιωπη.
''Ας μην πουμε τι-πο-τα....''....




Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αν έχεις κώλο...διάβαινε!

Update:
Φαινεται οτι η Naya ηρθε για να μεινει και καποιος απο πισω...χωνει γερα λεφτα για την προωθηση του νεου ταλεντου.
Μεχρι και τραγουδι με τον Φοιβο αναμενετε να ηχογραφησει.
Οπως και να εχει, ειναι η καλυτερα ''μετάλλαξη'' πρωην χορευτριας σε τραγουδιστρια απο φωνη...σωματαρα.



Οριστε το νεος της τραγουδι ( δεν φταιω εγω εαν δεν παταει στις νοτες ακομα και στο στουντιο ):



Εχω καιρο να ασχοληθω με το τι κυκλοφορει στην Αθηνα, ειδικα την νυχτα.
Η κεντρικη φωτογραφια του αρθρου απεικονιζει μια απο τις πιο αναγνωρισιμες γυναικες στην Αθηναικη νυχτερινη ζωη.
Αλλα ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη.
Μηπως ξερετε αυτο το τραγουδι:



Η τραγουδιστρια του κομματιου ''Μην ακους κανεναν'', αποτελει τον - ισως - πιο αναγνωρισιμο κωλο των αθηναικων club και της επαρχιας.
Η Naya του τραγουδιου δεν ειναι αλλη απο την Αθηνά Νάγια που τοσοι και τοσοι εχουν ''απολαυσει'' να τους χορευει σχεδον γυμνη πανω στις μπαρες των αθηναικων και οχι μονο club.
Αλλαξε λιγο τ…

Ένας Καρβέλας δεν φέρνει την...Βίσση!

Σιωπηλά και χωρίς πολλά πολλά, η Βίσση κυριάρχησε φέτος σε ότι και εάν έκανε.
- Πριν πεις ''νταξει ακόμα ένα κείμενο που εκθειάζει την Α.Βίσση, τότε καλύτερα να διαβάσεις παρακάτω. -

Σιωπηλά γιατί η ίδια επέλεξε να μην δώσει καμία συνέντευξη σε έντυπο τουλάχιστον μέσο, αφού όπως είπε η ίδια ''Τα έχω πει όλα, φέτος ας μιλήσουν οι εμφανίσεις μου'' ή κάπως έτσι.
Ήταν μια από τις καλύτερες επιλογές της για την χρονιά που μας πέρασε και που συνεχίζεται έως και τώρα.
Μια ''σιωπηλή'' Αννα αλλά με την πιο εκκωφαντική παρουσία επί σκηνής.

Η ίδια επέλεξε να εμφανιστεί σε έναν νέο χώρο, μικρο χώρο.
Κάπου εκεί στο τελείωμα της Ερμού και λίγο πριν βγεις για το Γκάζι, θα δεις έναν διαφορετικό ξενοδοχείο, θα δεις το ''Hotel Ερμού''.
Η Βίσση εκεί επανέφερε τον εαυτό της σε στιγμές 90's, όταν η σκηνή απείχε παρά μόνο μια ανάσα από τον πρώτο θαμώνα και όπου οι μικροφωνικές δυνατότητες μπορεί και να ήταν ανούσιες.
Γιατί η ίδια απέδειξε ότι μια φωνή και…

XxX...είπαμε ακατάλληλο!

UPDATED:
Το σκανδαλο με τις γυμνες φωτογραφιες ( προσωπικες ) διαφορων γυναικων του Hollywood δεν λεει να σταματησει. Συνεχεια βγαινουν ολες και πιο πολλες.
Δειτε καποιες απο τις καινουργιες.



Zoe Kazan, ειναι η εγγονη του γνωστου σκηνοθετη Elia Kazan. ''Σπαει'' ταμεια αυτη την στιγμη με την ταινια ''What If'' αλλα εχει πρωταγωνιστησει και σε ταινιες οπως ''Fracture'', ''Ruby Sparks''.






















Η Kelly Brook δεν θελει συστασεις...