Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κυρία Διαβάτη καλά τα είπατε αλλά...


Στο θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης, στον υπόγειο χώρο, έχει κανείς την δυνατότητα να παρακολουθήσει την παράσταση ''Δυο Γυναίκες Χορεύουν''.

Ενα εργο με δυο ρολους που συγκαταλεγεται σε ενα απο τα καλυτερο στο παγκοσμιο ρεπερτοριο.
Μια ηλικιωμενη γυναικα ανημπορη να φροντισει τον εαυτο της δεχεται ''επιθεση'' μεσα στο σπιτι της απο την γυναικα που πληρωνει η κορη της για να την προσεχει.
Η ιδια μοναχικη, ξεροκεφαλη και ''παραξενη'' προσπαθει να αποδειξει με τον χειροτερο τροπο οτι δεν εχει την αναγκη κανενος και οτι ζει μια χαρα αυτη και τα....κομιξ της.
Σε αντιθεση η νεαρη γυναικα που την προσεχει επιμενει οτι δεν θα φυγει αφου κατα βαθος η ηλικιωμενη καταλαβαινει οτι χρειαζεται καποιον στην ζωη της.
Οι καθεμια με τα βασανα της και τους προσωπικους της δαιμονες, θα ερθουν κοντα και θα συμφωνησουν οτι ενα πραγμα τους μενει στην ζωη.
Ποιο ειναι αυτο?
Δεν εχετε παρα να δειτε την παρασταση στο υπογειο χωρο του θεατρου.



Στους συγκεκριμένους ρόλους βρίσκει κανείς αντίστοιχα την Χρυσούλα Διαβάτη και Θάλεια Ματικα.
Θα μιλήσω όμως για την πρώτη γιατί ομολογώ ότι η Ματικα μου πέρασε σχεδόν αδιάφορη μπροστά στην Διαβάτη.
Μπορεί να μην ήταν τόσο καλή εκείνη την ήμερα ή η σκηνοθεσία να μην την βοηθούσε να δείξει κάτι παραπάνω ( του άντρας της η σκηνοθεσία ) ή πολύ απλά να μην το ''είχε'' γενικά.
Η αλήθεια είναι ότι έχω σχεδόν ξεχάσει την Ματικα μετά από δυο μήνες και, που έχω δει την παράσταση.
Η Χρυσούλα Διαβάτη όμως είναι άλλη περίπτωση...


Και πως να μην ειναι αλλωστε οταν η ερμηνεια της στην συγκεκριμενη παρασταση τα εχει ολα.
Αποδεικνύει σε ολους οσοι την ξερουν μονο απο την τηλεοραση, οτι το ταλεντο της ειναι ακομα μεγαλυτερο απο τους κωμικους ρολους του Ρηγα-Αποστολου και Θαναση-Παπαθανασιου.
Ομως ισχυει οτι μια μεγαλη μεριδα του κοινου - πλεον - ξερει την Διαβατη μεσα απο τους ρολους στις σειρες ''Δυο Ξενοι'', ''Οι Σταβλοι της Εριετας Ζαιμη'' κλπ.
Πολλοι μεσα απο αυτες σειρες κρινουν τους ηθοποιους εως εμπορικους και οτι δεν μπορουν να κανουν κατι καλυτερο ή πιο ''ποιοτικο'' ( μας εφαγε αυτη η λεξη ).
Ηθοποιοι που φωναζουν, βωμολοχουν ενιοτε και γενικα μπαινουν στην ομαδα των τηλεοπτικων.
Αν ομως καποιος δει την Διαβατη στο θεατρο και συγκεκριμενα σε αυτο το εργο, θα κατανοησει ποσο καλη ηθοποιος πρεπει να εισαι για να κανεις μοδα ακομα και πιο ''ευκολους'' ρολους που σου αποφερουν πιο πολλα λεφτα.

Γιατι η Φλωρα στο σηριαλ ''Δυο Ξενοι'' θα μπορουσε να ηταν μια καρικατουρα, κατι υποδεέστερο αν το επαιζε μια αλλη ηθοποιος.
Τα εκφραστικα μεσα της ηθοποιου στην συγκεκριμενα παρασταση ειναι σε πληρη λειτουργια.
Ανεβοκατεβαζει την φωνη της οχι με την ''ψευτικη'' ευκολια ενος τηλεοπτικου ρολου αλλα δινοντας παθος σε καθε λεξη μεσα απο τα βιωματα του ρολου.
Το προσωπο της απελευθερωμενο απο την μοδα της πλαστικης ανταποκρινεται ευκολα σε οποιο συναισθημα και αν πρεπει να εχει ο ρολος.
Γενικα η Χρυσουλα Διαβατη μεσα απο αυτη την παρασταση πειθει ( οχι οτι το χρειαζεται ) οτι ειναι μια απο τις μεγαλυτερες ηθοποιους που εχουμε και καλα θα κανουμε να το θυμομαστε και να μην εχουμε μονο την τηλεοπτικη εικονα της.




Τωρα, η τηλεοπτικη εικονα και γενικα τα στερεοτυπα που εχουμε σαν κοινωνια, εδωσαν αφορμη για τον χτεσινο χαμο στα βραβεια της Ενωσης Ελληνων Θεατρικων και Μουσικων Κριτικων.
Αλλα ας τα παρουμε - οσο μπορουμε - απο την αρχη.
Αν θελεις να μαθεις μια οπτικη στο συνεβη εχτες στα βραβεια αλλα και το χαμο που γινεται με την Ενωση Κριτικων τον τελευταιο καιρο, τοτε διαβασε εδω .
Ομως το ολο θεμα ειναι το ξεσπαμα της Διαβατη οταν κληθηκε να παραλαβει την τιμητικη διακριση για το διεθνες ρεπερτοριο και αυτα που ειπε:


''Ο χωρος της υποκριτικης εχει γινει ενα ξεφραγο αμπελι'' κι ενω η ιδια εχει καταθεσει την ψυχη της 50 χρονια πανω στο σανιδι, αισθανεται οτι αυτο δεν προφυλασσεται, καθως ''ολοι πια εχουν γινει ηθοποιοι'' οπως χαρακτηριστικα ανεφερε ( απο την πηγη ).
Ομως αναμεσα στο κοινο ηταν και ο Ρουβας - οπως ειδατε - που αμεσως αμεσως καποιος τον κατατασει στις κατηγοριες ανθρωπων που μπηκαν στο επαγγελμα του ηθοποιου χωρις να εχουν τα προσοντα που απαριθμησε η Διαβατη ( ''stars, μιμοι, διασκεδαστες, μανεκεν, ωραιοι και ωραιες'' ).
Ο Ρουβας ηταν εκει γιατι του απονεμηθηκε το βραβειο Αρχαιου Δραματος για την ερμηνεια του ως Διονυσος στις περσινες ''Βακχες''.
Πριν απο την γνωμη, ας δουμε τι ειπε η Διαβατη μετα την απονομη στο enikos.gr:


Η ηθοποιος Χρυσουλα Διαβατη εχει δικιο για το ξεσπασμα της γενικα αλλα ειδικα.
Οπως ειπε η ιδια μπορει οντως να στηνουν αδριαντες για την Μερκουρη που κατάργησε το διπλωμα του ηθοποιου και ετσι ανοιξε ο ασκος του Αιολου για οποιον ηθελε χωρις διπλωμα να εργαζετε ως ηθοποιος αλλα αυτο δεν σημαινει οτι καποιος που θελει να εξελιχτει, που σπουδαζει ή μαθαινει πανω στην υποκριτικη οτι μπορει ειναι αναξιος να βραβευτει ή να αποσπα το χειροκροτημα απο το κοινο. 
Ναι, στο οτι η καταντια του Ελληνικου Θεατρου εχει φτασει σε ορια μη αναστρεψιμα. Οτι για χαρη θεσεων και εισιτηριων, υπαρχουν πολλοι που δεν αξιζουν αλλα παιζουν πανω στην σκηνη αλλα αυτο δεν εγινε μεσα σε μια μερα.
Αυτο το δημιουργησαν ναι μεν ολοι οι παρατρεχαμενοι γυρω απο το θεατρο αλλα και οι ιδιοι οι ''ηθοποιοι'' που μετριουνται στα δαχτυλα του ενος χεριου.
Οταν για χρονια κλείνεσαι σε μια θεατρικη Αθηνα, αμειβεσαι με παχυλους μισθους απο την τηλεοραση και αδιαφορεις για την επαρχια αλλα και για το τι γινετε στο θεατρο, φταις και συ.
Οταν ενα μικρο παιδι θελει να γινει ηθοποιος ( αξιζει ή οχι ) και το μονο που εχει σαν παραδειγμα ειναι η τηλεοραση και οι σειρες ή οι επιθεωρησεις που κατα κυριο λογο κανουν περιοδειες, τοτε πως θες να δει αν αξιζει ή οχι? Να κατανοησει οτι αυτο που κανει ενας ηθοποιος πανω στην σκηνη ειναι οντως δυσκολο? Οταν οι δραματικες σχολες δεχονται φοιτητες για τα λεφτα τους ή γιατι ειναι καλοι στο κρεβατι ή καποιοι παιρνουν ρολο για αυτους τους λογους και κανενας απο τους ''μεγαλους'' δεν λεει τιποτα.



Ποτε ακουσαμε καποιον ''μεγαλο'' να βγαινει δημοσια για να τα βαλει με θιασαρχη, επειχειρηματια, πρωταγωνιστη που με αθεμιτα μεσα σπρωχνει τους αναξιους πανω στην σκηνη?

Μας πειραζει δηλαδη ο Ρουβας που του προτειναν εναν ρολο και τον υποδυθηκε με τον καλυτερο δυνατο τροπο?
Γιατι οντως οι πιο πολλοι απο τους επικριτες του χτεσινουν βραβειου του Ρουβα αναφερονται στην ερμηνεια του και στην απαξιωση του θεσμου χωρις να εχουν δει κανα την παρασταση λογω ''Ρουβα''.
Αν σου αρεσει η οχι αυτο που εκανε ο Ρουβας με τον συγκεκριμενο ρολο στην αρχαια τραγωδια ''Βακχες'' ειναι επιλογη της προσωπικης σου αισθητικης αλλα πρεπει να εισαι αντικειμενικος και να δεχτεις οτι ο ιδιος ηταν οσο καλυτερος μπορουσε σε σχεση με την εμπειρια του.
Οτι δεν ηταν μια αρπαχτη οπως τοσες και τοσες γινονται καθε χρονο απο διαφορους βαριεστημενους ''θεατρανθρωπους'' που απλα θελουν να πληρωνονται και να λενε οτι εχουν 100% ταλεντο απο μονοι τους για τον εαυτο τους.



Ο Ρουβας - αξιζε ή οχι το βραβειο αυτο ειναι θεμα των κριτικων - ηταν σωστος, σεμνος και καθολου υπεροπτης με το ρολο. Αγγιξε την αρχαια τραγωδια με τον καλυτερο τροπο και αν καποιος δεν το βλεπει εχει προσωπικο προβλημα και πρεπει να το λυσει.
Αυτο που στην Ελλαδα δεν μπορει καποιος να κανει κατι αλλο απο αυτο που λεει το πτυχιο του ( λεμε τωρα ) ειναι πια κωμικο. 
Μπορεις να κανεις κατι αρκει να εχεις σεβασμο και να δουλεψεις πανω σε αυτο.
Πτυχια δεν ειχαν οι μεγαλυτεροι ηθοποιοι μας, κωμικοι ή μη, του '50/'60 και ομως τους προσκυνουμε.
Αν δεν αφησεις καποιον να εξελιχτει μεσα απο το θεατρο που ειναι ο ορισμος της σωματικης και ψυχικης ελευθεριας, πως περιμενεις να δεις οτι αξιζει?!



Συμφωνω οτι υπαρχουν πολλοι που λυμαίνονται την λεξη/ορισμο ''ηθοποιος'' αλλα τα πραγματα ειναι ετσι γιατι τα αφησαν οι προηγουμενοι να φτασουν σε αυτο το σημειο.
Οι βολεμένοι χρονια εμπορικοι ηθοποιοι ή και κουλτουριαρηδες δεν κανουν τιποτα οσο τα πραγματα ειναι καλα για αυτους, μετα ομως ξεσηκωνονται και ο χρονος εχει περασει...

Η απαντηση του Ρουβα ''Με την ψυχη μου'' στην κυρια που τον ρωτησε με τι εφοδια πηρε αυτο το ρολο και βραβευτηκε, ειναι ισως η καλυτερη απαντηση.
Γιατι αυτοι που δεν μπορουν διδασκουν και αυτο τους πληγωνει, αυτοι που δεν αντιδρουν την σωστη στιγμη πικρανονται ακομα πιο πολυ οσο περναει ο καιρος.
Καποιοι νομιζουν οτι το θεατρο ειναι δικη τους γειτονια. Κανουν λαθος το θεατρο ανηκει σε ολους οσοι ζητουν να αντιμετωπιστουν μαζι του με σεβασμο και εργασια. 
Τιποτα αλλο..







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αν έχεις κώλο...διάβαινε!

Update:
Φαινεται οτι η Naya ηρθε για να μεινει και καποιος απο πισω...χωνει γερα λεφτα για την προωθηση του νεου ταλεντου.
Μεχρι και τραγουδι με τον Φοιβο αναμενετε να ηχογραφησει.
Οπως και να εχει, ειναι η καλυτερα ''μετάλλαξη'' πρωην χορευτριας σε τραγουδιστρια απο φωνη...σωματαρα.



Οριστε το νεος της τραγουδι ( δεν φταιω εγω εαν δεν παταει στις νοτες ακομα και στο στουντιο ):



Εχω καιρο να ασχοληθω με το τι κυκλοφορει στην Αθηνα, ειδικα την νυχτα.
Η κεντρικη φωτογραφια του αρθρου απεικονιζει μια απο τις πιο αναγνωρισιμες γυναικες στην Αθηναικη νυχτερινη ζωη.
Αλλα ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη.
Μηπως ξερετε αυτο το τραγουδι:



Η τραγουδιστρια του κομματιου ''Μην ακους κανεναν'', αποτελει τον - ισως - πιο αναγνωρισιμο κωλο των αθηναικων club και της επαρχιας.
Η Naya του τραγουδιου δεν ειναι αλλη απο την Αθηνά Νάγια που τοσοι και τοσοι εχουν ''απολαυσει'' να τους χορευει σχεδον γυμνη πανω στις μπαρες των αθηναικων και οχι μονο club.
Αλλαξε λιγο τ…

XxX...είπαμε ακατάλληλο!

UPDATED:
Το σκανδαλο με τις γυμνες φωτογραφιες ( προσωπικες ) διαφορων γυναικων του Hollywood δεν λεει να σταματησει. Συνεχεια βγαινουν ολες και πιο πολλες.
Δειτε καποιες απο τις καινουργιες.



Zoe Kazan, ειναι η εγγονη του γνωστου σκηνοθετη Elia Kazan. ''Σπαει'' ταμεια αυτη την στιγμη με την ταινια ''What If'' αλλα εχει πρωταγωνιστησει και σε ταινιες οπως ''Fracture'', ''Ruby Sparks''.






















Η Kelly Brook δεν θελει συστασεις...


Η όψη της πρόκλησης..

Αυτο το blog δημιουργηθηκε αρχικα για να μπορω να γραφω αυτα που με πειραζουν, ενοχλουν ή και μου θελω να μοιραστω με καποιον/α εκει εξω.
Ποτε δεν περιμενω οτι καποιος/α πραγματικα θα το διαβαζει και ποσο μαλλον οτι θα εχει τετοια απηχηση χωρις διαφημιση.

Ετσι δεν μπορω παρα να προσπαθησω να παω ενα βημα παραπανω το blog και να δοκιμασω κατι καινουργιο.
Δεν ειμαι δημοσιογραφος αλλα οπως θα δειτε παρακατω παραθέτω μια ''συνεντευξη'' ή αλλιως μια συζητηση με εναν νεαρο που αυτο που κανει παντα μου προκαλουσε ερωτηματα και γιατι οχι...θαυμασμο.

Αν ψαξει κανεις τον ορισμο του γυμνισμου, αυτο που θα βρει σαν ερμηνεια ειναι η πρακτικη εκθεση του σωματος σε μη σεξουαλικα ή οικογενειακα πλαισια.
Οι περισσοτεροι εχουμε συνδυασει το γυμνισμο με τις αντιστοιχες παραλιες οπου μπορει καποιος να παει ή με συγκεκριμενη δεκαετια οπου ο ερωτας και η αγαπη για την φυση ηταν διαχυτη.
Στις μερες ομως ο γυμνισμος ή εκθεση του σωματος ''χρησιμοποιειται'' για διαφορους λογους και ε…