Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γιατί ''Ήρωες'' είμαστε, εσύ και εγώ!


Ας ξεκινησω με την ιστορια και μετα με το παρόν.
Στα χρονια που ημουν ακομα στην σχολη, μας εστειλαν να κανουμε ενα μικρο ''περασμα'' απο μια τηλεοπτικη σειρα, μπας και καταλαβουμε πως ειναι η τηλεοραση πισω απο τις καμερες.
Η σειρα ηταν το ''Κοκκινο Δωματιο''.
Το τι εμαθα για την τηλεοραση και ολη αυτη την ιστορια δεν μας αφορα τωρα αλλα μας αφορα μια γνωριμια που εκανα τοτε ( εγω και οι συμφοιτητες μου ).
Η γνωριμια αυτη ηταν με τον Θαναση Αλευρα ( ναι, αυτον που τωρα τον ξερετε ολοι! ).
Μεταξυ των διαλειμμάτων που καναμε αναμεσα στις σκηνες, ο ιδιος μας ειπε να παμε να τον δουμε στο θεατρο στην παρασταση που ηταν εκεινη την δεδομενη στιγμη.
Η παρασταση ηταν οι ''Ηρωες''.
Αυτο ηταν....

Προσωπικα για μενα η συγκεκριμενη παρασταση που υπαρχει στα θεατρικα δρωμενα ( ανα τακτα χρονικα διαστηματα ) κοντα στα εννια χρονια, ηταν αυτο που λενε οι ξενοι turning point.
Καταλαβα τι πρεπει να ''ζηλευω'' ως ηθοποιος και πως πρεπει να εχω το επαγγελμα μου γενικοτερα.
Για μενα η μουσικοθεατρικη παρασταση ''Ηρωες'', πιστευω και για την γενια μου, ειναι οτι τοτε την δεκαετια του '70 η Ελευθερη Σκηνη και το Ελευθερο Θεατρο.
Μεγαλα λογια?!
Μπορει, ετσι και αλλιως παντα στο παρον οι συγκρισεις φαινονται συνηθως μεγαλα λογια και μονο οταν περασει μια δεκαετια συμφωνουν ολοι.
Οτι εκανε η παρεα της Παπακωνσταντινου, Χρυσομαλη, Παναγιωτοπουλου τοτε, το κανει για μας θεωρω οι ''Ηρωες''.
Με αλλους συσχετισμους και εχοντας μεγαλυτερη επιγνωση του τι γινεται γυρω μας, η συγκεκριμενη παρασταση μπορει να ειναι η Νεα-Επιθεωρηση ( μετα την Μετεπιθεωρηση και την Επιθεωρηση ).
Το βάρυνα ε?!





Καπου εκει ψηλα, στο θεατρο Badminton μαζευονται γυρω στα 2.000 θεατες και κανουν μνημοσυνο στην επιθεωρηση και το παιδι της, την μετεπιθεωρηση.
Κατα κυριον λογο με θεατες ανω των 60, θυμούνται την συχωρεμένη, αναπολουν τα παλια, χειροκροτουν τις καλες στιγμες και μετα κινουν ολοι για το σπιτι τους.
Ομως η δημιουργια, η αρχη ενος νεου επιθεωρησιακου ειδους εχει γεννηθει και βρισκει ξανα στεγη στο ''Μικρο Παλλας''.
Εκει με κειμενα/σκηνοθεσια και εχοντας την συνολικη ιδεα της Ε.Γκασουκα, ο κοσμος μπορει να γινει μαρτυρας κατι...φρεσκου.



Δεν την ξερω προσωπικα την Ελενη Γκασουκα.
Οι πιο πολλοι μπορει να την ξερουν μεσω του γαμου της κ.λ.π.
Εγω την εμαθα απο τους πρωτους ''Ηρωες'', θαυμασα την ''Φουρκετα'', χειροκροτησα το ''Εγω, η Γωγω''.
Δεν θα πω πολλα αφου δεν την ξερω, παρα μονο αυτο.
Αθελα της ( ή οχι ) καταφερε να υπερπηδησει το εμποδιο που εκανε την επιθεωρηση για καποιους ''παλιομοδιτικη''.
Το κειμενα της - ειδικα του Αλευρα - μπορουν να ειπωθουν ξανα και ξανα, χωρις να χρειαζεται καποιος να ξερει ιστορικα γεγονοτα ή να ειναι μια ειδηση της εποχης.
Αν στην Επιθεωρηση επρεπε ο κειμενογραφος να ακολουθει την εποχη, η Γκασουκα εδω μπορεσε και εκανε τον δικο της παλμο.
Οντως γελας με το ιδιο κειμενο που ειχες ακουσει πριν εφτα χρονια απο τον ιδιο ηθοποιο και δεν σου φαινεται ''χαζο'' αλλα ουτε και ''κοροιδια''.
Ενω αυτη την εποχη διαφορες επιθεωρησεις ανακυκλωνουν τα ιδια κειμενα επι δεκαετιες χωρις κανενα πια αποτελεσμα.






Η παρασταση ομως εχει και ενα αλλο προσον. Ξεχειλιζει απο τρομαχτικα ταλαντουχους ανθρωπους.
Απο τραγουδι μεχρι αυτοσχεδιασμο και εκφραση, οι ηθοποιοι τα κανουν ολα.
Οπως και η προηγουμενη φουρνια - Μουζουρακης, Κωτσαδαμ κ.α - ετσι και αυτοι σε αφηνουν αφωνο.



Ο ΑΛευρας ειναι για ολους τους αλλους που τον βλεπουν πρωτη φορα, ο σταρ της παραστασης.
Το κοινο χωριζεται σε αυτους που τον βλεπουν πρωτη φορα, σε εκεινους που δεν τον εχουν δει στους ''Ηρωες'' και σε εκεινους που πανε για 15η φορα να δουν την θρυλικη πλεον ενσαρκωση του ως  ( και βραβευμενη ) Ναταλια Μπρατουσκα Σειτανιδη Αλεξεγεβνα.
Ενας ρολος που του χαρισε το βραβειο Χορν - πρωτη φορα για κωμικο ρολο - και πως αλλωστε να μην γινει αυτο αφου η φυματική ηρωιδα του ειναι μαθημα υποκριτικης και αυτοσχεδιασμου στο πως μπορει και κανει τοσο καλα οτι ειναι στο τρενο - τον Υπερσιβηρικό - .
Ομως σε καθηλωνει και στο μονολογο του νεαρου απο ενα χωριο των Ιωαννινων που η ευγενικη καρδια του ερχοταν σε αντιθεση με την κλειστη κοινωνια ( καθε φορα κλαιω ).
Δεν θα πω αλλα...νομιζω καταλαβατε οτι ειναι πολυ - πραγματικα - καλος.  



Ο Κωνσταντίνος Καικης σε μαγνητιζει απο την πρωτη στιγμη.
Με ματιά που σε κεντριζει σε πιανει σχεδον απροετοιμαστο στο πως καλος ειναι οταν ερμηνευει ενα νεαρο με ειδικες αναγκες.
Δεν μπορω να περιγραψω την στιγμη αυτη αλλα νομιζω οτι ειναι αρκετο να πω οτι η 80χρονη κυρια της πρωτης σειρας εκλαιγε με μαυρο δακρυ στο τελος της σκηνης.
Αλλα σιγουρα φευγοντας απο το θεατρο θα τον θυμαστε και για την ''μονομαχια'' του με τον Αλευρα πανω στο δευτερο επιπεδο που εχουν τα τραγουδια που εχουμε συνηθισει να τα ακουμε...επιφανειακα.



Η μια απο τις δυο ξανθιες της παραστασης καλο θα ηταν να εχετε καθαρισει τα αυτια σας πριν μπειτε στο χωρο του θεατρου.
Τα λογια ειναι περιττα για την φωνη της. Δεν θελεις να χασεις κανεναν στιχο.
Το συγκλονιστικο της ολης υποθεσης ειναι οτι την εχεις σε αποσταση αναπνοης, νιωθεις την ανασα της, καταλαβαινεις τον παλμο του σωματος της..
Αυτο..



Ο Θοδωρης Μαυρογιωργης ανηκει στους ''The Wedding Singers''.
Ειναι η πρωτη φορα που κανει κατι στο θεατρο και εκτιθεται με αυτον τον τροπο. Μα τι τροπος..!!
Αν τον ακουσατε, αν ζησετε την εμπειρια να τον ακουτε να τραγουδαει στην σκηνη του θεατρου ''Μικρο Παλλας'' στην παρασταση Ηρωες, μετα θα θελετε να τον ακολουθησετε οπου και αν εμφανιζετε.
Συγκλονιστικος απλα αυτα...( το βιντεακια παρακατω λιγο παλιο )




Δυσκολα μπορει καποιος να σου βγαλει τον Μουζουρακη απο το μυαλο. 
Ειδικα οταν το κειμενο ''Ναρκωτικα'' αποδιδεται τοσο καλα απο τον ιδιο.
Ο ηθοποιος Νικολας Παπαδομιχελακης το κανει δικο του απο την πρωτη στιγμη που ''εισβαλλει'' στο θεατρο ως ενα κοινο πρεζακι.
Το οτι ειναι ψηλος δεν του αφαιρει σε τιποτα απο την κωμικοτητα οσων καλειται να κανει πανω στην σκηνη.
Το ιδιο ισχυει και για την ψηλη της παραστασης, την Αρετη Πασχαλη.



Οσοι αντρες ακολουθησουν τις γυναικες τους και βριζουν που χανουν την μπαλα και τον καναπε τους για χαρη ενος ''θεατρου'', θα ανακαθισουν στις θεσεις του οταν εμφανιστει η Αρετη.
Το καλο ομως με την ηθοποιο ειναι οτι δεν μενεις στην πρωτη εμφανιση και την εντυπωση που αυτη σου αφηνει.
Ο μονολογος της ειναι σπαρακτικα καλος, σου υπενθυμιζει πολλα κακως κειμενα απο την showbiz που χαζευεις στην τηλεοραση και αν εισαι λιγο..εξυπνος θεατης καταλαβαινεις αμεσως για ποιους και ποιες μιλαει.
Η ιδια ομως....απλα πρεπει να το ζησετε.!



Τελος η Ματινα Νικολαου, που προσωπικα εμενα με ειχε αφησει αφωνο με τον ρολο της στο ''Κτελ'' του Μουτσινα-Διαγουπη, σε αυτη την παρασταση εκτος απο το...ξυλο που τρωει,εχει ενα κειμενο που ολοι πλεον το καταλαβαινουμε.
Ισως θελει λιγη δουλεια ακομα το κειμενο ως κειμενο αλλα οι αναφορες του ''χτυπανε'' διανα στο νεανικο κοινο και οχι μονο που ασχολειται απο το πρωι μεχρι το βραδυ με τα like της διαδικτυακης ζωης τους.





Η παρασταση ''Ηρωες'' δεν ειναι απλα οτι πρεπει να την δεις. Πρεπει να την ζησεις.
Πρεπει να θυμασε την ωρα, την στιγμη, την χρονια που την ειδες γιατι μετα απο χρονια το εγγονι σου θα σε ρωταει αν ειχες δει αυτη την παρασταση.
Αν εζησες την εμπειρια.
Οπως στο ''Παρα Πεντε'' ειχαν κανει μπλουζακια που ελεγαν ''Ημουν και εγω στο ασανσερ'', τωρα θα κυκλοφορουμε με μπλουζακια ''Ειδα και εγω τους ''Ηρωες''.
Γιατι η παρασταση ''Ηρωες'' ειναι μια ομαδα που αναπνεει το ιδιο χωρις βεντετισμους.




Εγω παντως θα ξαναπαω...ξανα και ξανα..
Αλλωστε με καταλαβαινετε απο το γελιο μου..!




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

XxX...είπαμε ακατάλληλο!

UPDATED:
Το σκανδαλο με τις γυμνες φωτογραφιες ( προσωπικες ) διαφορων γυναικων του Hollywood δεν λεει να σταματησει. Συνεχεια βγαινουν ολες και πιο πολλες.
Δειτε καποιες απο τις καινουργιες.



Zoe Kazan, ειναι η εγγονη του γνωστου σκηνοθετη Elia Kazan. ''Σπαει'' ταμεια αυτη την στιγμη με την ταινια ''What If'' αλλα εχει πρωταγωνιστησει και σε ταινιες οπως ''Fracture'', ''Ruby Sparks''.






















Η Kelly Brook δεν θελει συστασεις...


Αν έχεις κώλο...διάβαινε!

Update:
Φαινεται οτι η Naya ηρθε για να μεινει και καποιος απο πισω...χωνει γερα λεφτα για την προωθηση του νεου ταλεντου.
Μεχρι και τραγουδι με τον Φοιβο αναμενετε να ηχογραφησει.
Οπως και να εχει, ειναι η καλυτερα ''μετάλλαξη'' πρωην χορευτριας σε τραγουδιστρια απο φωνη...σωματαρα.



Οριστε το νεος της τραγουδι ( δεν φταιω εγω εαν δεν παταει στις νοτες ακομα και στο στουντιο ):



Εχω καιρο να ασχοληθω με το τι κυκλοφορει στην Αθηνα, ειδικα την νυχτα.
Η κεντρικη φωτογραφια του αρθρου απεικονιζει μια απο τις πιο αναγνωρισιμες γυναικες στην Αθηναικη νυχτερινη ζωη.
Αλλα ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη.
Μηπως ξερετε αυτο το τραγουδι:



Η τραγουδιστρια του κομματιου ''Μην ακους κανεναν'', αποτελει τον - ισως - πιο αναγνωρισιμο κωλο των αθηναικων club και της επαρχιας.
Η Naya του τραγουδιου δεν ειναι αλλη απο την Αθηνά Νάγια που τοσοι και τοσοι εχουν ''απολαυσει'' να τους χορευει σχεδον γυμνη πανω στις μπαρες των αθηναικων και οχι μονο club.
Αλλαξε λιγο τ…

Η όψη της πρόκλησης..

Αυτο το blog δημιουργηθηκε αρχικα για να μπορω να γραφω αυτα που με πειραζουν, ενοχλουν ή και μου θελω να μοιραστω με καποιον/α εκει εξω.
Ποτε δεν περιμενω οτι καποιος/α πραγματικα θα το διαβαζει και ποσο μαλλον οτι θα εχει τετοια απηχηση χωρις διαφημιση.

Ετσι δεν μπορω παρα να προσπαθησω να παω ενα βημα παραπανω το blog και να δοκιμασω κατι καινουργιο.
Δεν ειμαι δημοσιογραφος αλλα οπως θα δειτε παρακατω παραθέτω μια ''συνεντευξη'' ή αλλιως μια συζητηση με εναν νεαρο που αυτο που κανει παντα μου προκαλουσε ερωτηματα και γιατι οχι...θαυμασμο.

Αν ψαξει κανεις τον ορισμο του γυμνισμου, αυτο που θα βρει σαν ερμηνεια ειναι η πρακτικη εκθεση του σωματος σε μη σεξουαλικα ή οικογενειακα πλαισια.
Οι περισσοτεροι εχουμε συνδυασει το γυμνισμο με τις αντιστοιχες παραλιες οπου μπορει καποιος να παει ή με συγκεκριμενη δεκαετια οπου ο ερωτας και η αγαπη για την φυση ηταν διαχυτη.
Στις μερες ομως ο γυμνισμος ή εκθεση του σωματος ''χρησιμοποιειται'' για διαφορους λογους και ε…