Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μήδεια...κακούργα δολοφονισσα!!


Στην εποχη της γρηγορης και πλουσιας πληροφορησης, φαινεται οτι γινεται το αντιθετο απο το απολυτως λογικο.
Πολλοι δεν ξερουν τι τους γινεται, δεν ξερουν τι εχει γινει πριν απο αυτους και σιγουρα δεν ξερουν τι γινεται παραλληλα με αυτους.
Ενω ευκολα καποιος μπορει να σου αναλυσει την τακτικη και γιατι εχασε η Βραζιλια απο την Γερμανια, δυσκολα θα σου απαντησει ποιος ηταν ο Μποστ.
Ποσο μαλλον οταν αυτος που δεν θα ξερει τι ετσι Μποστ, ειναι κατω των 25 χρονων ( οχι οτι ολοι οι τριανταρηδες ξερουν αλλα αυτο ειναι ενα αλλο θεμα ).

Για τριτη συνεχομενη χρονια το 1 Ενιαιο Λυκειο και η θεατρικη του ομαδα, τολμησε να ασχοληθει με το θεατρο και ολες τις ανησυχιες, ανασφαλειες, απογοητευσεις ή συγκινησεις αυτο μπορει να εμπερικλείει.
Φετος η Χρυσανθοπουλου και η υπολοιπη ομαδα που απαρτιζει απο τα θεμελια ως και την πραξη την θεατρικη αυτη ομαδα ( οπου ανανεωνεται χρονια με την χρονια με τα ''πρωτακια'' ) επελεξαν να κοντραριστουν με κατι τελειως ξενο στα αυτια ενος 15χρονου/16χρονου και παει λεγοντας.
Τον Μποστ...

( Θα γινω κακος και δεν θα αναλυσω τι ειναι ο Μποστ παρα ελαχιστα. Οποιος θελει να μαθει για αυτη την μορφη του ελληνικου θεατρου και οχι μονο, ας μπει εδω . )

Ο Μποστ ηταν γελοιογραφος, σκιτσογραφος, ενας ικανοτατος σατιρικος θεατρικος συγγραφεας οπου εργα του οπως ''Μηδεια'', ''Μαρια Πενταγιωτισσα'' σε ιαμβικο δεκαπεντασυλλαβο ειναι ξεχωριστα και παντα επικαιρα.
Με ενα τετοιο ''θηριο'' λοιπον, οι νεαροι ερασιτεχνες ηθοποιοι με μερακι και αρκετη δουλεια εδωσαν μια μαχη οπου το πρωτο αποτελεσμα ειχε μια...νικη.

Η ''Μηδεια'' του Μποστ μπερδευει με τον πιο ωραιο τροπο την ιστορια της ηρωιδας μεσα απο την  σατιρα και την αναφορα ακομα και στον εκπωτο βασιλια Κωνσταντινο μεσα απο το προσωπο του Οιδιποδα που τυφλος ψαχνει για δουλεια σε μια τραπεζα που αναζητα..αόμματους. Φερνει τον ιδιο τον Ευριπιδη ( που εγραψε την τραγωδια ''Μηδεια'' )  στην Μηδεια για να μπορεσει να παρει τα ''πνευματικα'' δικαιωματα του επομενου εργου του που κατα τυχη...θα εχει το ονομα της.
Ακομα ακομα, μπερδευει την ιστορια αλλα και της δινει μια αλλα αφορμη ως προς γιατι σκοτωσε η Μηδεια τα παιδια της, με την ιστορια της καλογριας και του ερωτικου της βιου.

Γενικα αν πρεπει να το θεσω, ειναι ενα εργο αλληγορια σε οτι συμβαινει γυρω μας ακομα και τωρα, μετα απο σχεδον τριαντα χρονια που εχει γραφτει.
Δινει το ελευθερο στον σκηνοθετη της εκαστοτε παραστασης να προσθεσει, αφαιρεσει και να σατιρισει οτι αυτος θελει αρκει να μην ξεστρατιζει πολυ απο το αρχικο κειμενο.
Η ισορροπια της σατιρας βρισκεται στην αρχη της κωμωδιας. Οι ηρωας μιας κωμωδιας ζουν την δικη τους τραγωδια. Δεν ειναι αστειοι χαρακτηρες απλα στα ματια μας ( με αυτα που ξερουμε ) προκαλουν το γελιο.
Αρα αυτος που παιζει την σατιρα δεν πρεπει να ειναι πιο εξυπνος απο το κειμενο το οποιο παιζει.





Οι παραστασεις του 1 Εναιου Λυκειου εχουν ενα ατου ολα αυτα τα χρονια.
Εχουν και δινουν βημα σε καταπληκτικες μεσα στην αμαθεια τους, υποκριτικες μοναδες.
Παιδια που ακομα δεν ξερουν τον χαρακτηρα τους και την προσωπικοτητα τους αλλα που βρισκουν αυτον τον χωρο που ολοι οσοι θελουμε το θεατρο, μας το δινει απλοχερα.
Η Μαντω Σκαρπα στην πρωτη της προσπαθεια σε κεντρικο ρολο ειχε μια ευκολια στο να ''λεει'' τα λογια κατι που της εδινε αερα ως προς τον πρωταγωνιστικο ρολο που κατειχε.
Οι τροφοι Δημουλα Δημητρα και Γκολοης Γιαννης, ειδικα η πρωτη, ειχαν μια ευκολια στην μεταφορα του κειμενου ως προς τον θεατη αλλα ηταν κρημα ολη αυτη η υπερκινητικοτητα και σπασμωδικη κινηση χωρις λογο που τους κατειχε σε ολο το εργο.
Ο Σπηλιωτοπουλος Δημητρης ως Ιασων ηταν ο καλυτερος ως προς την αισθηση της κωμωδιας δειχνοντας ενα εμφυτο ταλεντο στο να καταλαβαινει πως πρεπει να ειπωθει η ατακα για να συμπαρασυρει το κοινο λιγο καλυτερα στο: οτι τωρα γελαμε.
Οι δυο Τροφοι και ο Ιασων ομως στην σκηνη που ειναι και οι τρεις στην σκηνη δειχνουν σαν να μην ξερουν τι λενε αλλα και να το κρατανε ακομα πιο πολυ χανοντας το μετρο και το ρυθμο.
Η Φωτογιαννοπουλου Αφροδιτη ενω δειχνει ανετη πανω στην σκηνη χανει κατα πολυ οταν δεν ξερει πως να μην φωναζει και να τονιζει περιεργα καποιες προτασεις δειχνοντας την δικη της μανιερα πολυ νωρις.

Η Αγγελοπουλου Κατερινα, η πιο εμπειρη σκηνικα μεσα στην ομαδα, το μονο λαθος που δεν εχει διορθωσει ειναι η αδυναμια της να κοντρολαρει την διακύμανση της φωνης της.


Ολα τα παιδια λειτουργουσαν σαν μοναδες εξαιρετικα χωρις καποια σαφης σκηνοθετικη υποδειξη που θα μπορουσε να εξαλειψει τις αδυναμιες και να τα κανει ακομα καλυτερα.
Λαθη υπηρχαν αλλα μιας γενικης λεπτομερειας για να γινει το εργο ακομα πιο επαγγελματικο.
Οπως το στησιμο καποιων σκηνων στα φωτα, η χωρις λογο παρουσια του Μανιατοπουλου Μαριου σε ενα χορευτικο συνολο χωρις κεντρικο ρολο, τα κοψιματα σκηνων και η ενωση τους, ο χορός που θα μπορουσε να εχει περισσοτερο λογο περα απο την κορυφαια.
Οταν η Μηδεια μιλαει για το ποσο αχρηστος ειναι ο Χορος στην τραγωδια και μιλανε για απεργια θα μπορουσαν πραγματικα να φωναζουν σαν σε απεργια και οχι να λενε καποια λογια που δεν ξερουν απλα παιρνοντας απο την σκηνη.
Η Αγγελικη Μουζουλα που εκλεβε την παρασταση στο συνολο του Χορού ( οπου θα επρεπε να ηταν η Κορυφαια ) κακως δε νχρησιμοποιηθηκε σε πιο κεντρικο ρολο.
Ενα μεγαλο προβλημα ηταν τα πραγματικα καλα χορευτικα που ειχαν ''ακρωτηριαστει'' στην αναγκη να φαινεται αυτη που το λαλα. Πραγμα που θα μπορουσε να ειχε δοθει καλυτερα εχοντας αυτη που τραγουδα στημενη καπου και ο Χορος κεντρικα να δειχνει την πραγματικη καλη δουλεια οπως στο σκηνη του Bollywood.

Mεγαλη μου αντιρρηση στην χρησιμοποιηση τεχνικων μεσων στα σκηνικα για να δινουν μασημενη τροφη σε ενα κοινο που μπορει να ηταν ανικανο να καταλαβει την σατιρα.
Κατι που εγινε σαφες οταν 16χρονος ειπε '' Μα καλα τι ασχετα δειχνουν εκει πισω'' αδυνατωντας ή χωρις να εχει την γνωση οτι αυτα που λεγονταν επι σκηνης ηταν ευθυς αναφορα ενος παρελθοντος που αυτος δεν εχει ασχοληθει ποτε να μαθει.
Το λευκο σκηνικο ( υπεροχο! ) θα μπορουσε με μια ξαφνικη αλλαγη στο σημειο που η Μηδεια σκοτωνει τα παιδια της off stage, να γεμισει με μισοκομμενο κοκκινα πανια που θα λειτουργουσαν ως αιμα, αφου ετσι και αλλιως ο τελευταιος εξαιρετικος μονολογος της Μηδειας ειναι καθαροτατα δραματικος.



Οπως και να'χει οι παρατηρησεις ειναι για μια ακομα καλυτερη παρασταση απο την πολυ καλη προσπαθεια που ειδα πριν απο μια βδομαδα και που επαναλαμβανεται σημερα στο θεατρακι των Βαλιμιτικων.
Του χρονου τι??


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

XxX...είπαμε ακατάλληλο!

UPDATED:
Το σκανδαλο με τις γυμνες φωτογραφιες ( προσωπικες ) διαφορων γυναικων του Hollywood δεν λεει να σταματησει. Συνεχεια βγαινουν ολες και πιο πολλες.
Δειτε καποιες απο τις καινουργιες.



Zoe Kazan, ειναι η εγγονη του γνωστου σκηνοθετη Elia Kazan. ''Σπαει'' ταμεια αυτη την στιγμη με την ταινια ''What If'' αλλα εχει πρωταγωνιστησει και σε ταινιες οπως ''Fracture'', ''Ruby Sparks''.






















Η Kelly Brook δεν θελει συστασεις...


Αν έχεις κώλο...διάβαινε!

Update:
Φαινεται οτι η Naya ηρθε για να μεινει και καποιος απο πισω...χωνει γερα λεφτα για την προωθηση του νεου ταλεντου.
Μεχρι και τραγουδι με τον Φοιβο αναμενετε να ηχογραφησει.
Οπως και να εχει, ειναι η καλυτερα ''μετάλλαξη'' πρωην χορευτριας σε τραγουδιστρια απο φωνη...σωματαρα.



Οριστε το νεος της τραγουδι ( δεν φταιω εγω εαν δεν παταει στις νοτες ακομα και στο στουντιο ):



Εχω καιρο να ασχοληθω με το τι κυκλοφορει στην Αθηνα, ειδικα την νυχτα.
Η κεντρικη φωτογραφια του αρθρου απεικονιζει μια απο τις πιο αναγνωρισιμες γυναικες στην Αθηναικη νυχτερινη ζωη.
Αλλα ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη.
Μηπως ξερετε αυτο το τραγουδι:



Η τραγουδιστρια του κομματιου ''Μην ακους κανεναν'', αποτελει τον - ισως - πιο αναγνωρισιμο κωλο των αθηναικων club και της επαρχιας.
Η Naya του τραγουδιου δεν ειναι αλλη απο την Αθηνά Νάγια που τοσοι και τοσοι εχουν ''απολαυσει'' να τους χορευει σχεδον γυμνη πανω στις μπαρες των αθηναικων και οχι μονο club.
Αλλαξε λιγο τ…

Η όψη της πρόκλησης..

Αυτο το blog δημιουργηθηκε αρχικα για να μπορω να γραφω αυτα που με πειραζουν, ενοχλουν ή και μου θελω να μοιραστω με καποιον/α εκει εξω.
Ποτε δεν περιμενω οτι καποιος/α πραγματικα θα το διαβαζει και ποσο μαλλον οτι θα εχει τετοια απηχηση χωρις διαφημιση.

Ετσι δεν μπορω παρα να προσπαθησω να παω ενα βημα παραπανω το blog και να δοκιμασω κατι καινουργιο.
Δεν ειμαι δημοσιογραφος αλλα οπως θα δειτε παρακατω παραθέτω μια ''συνεντευξη'' ή αλλιως μια συζητηση με εναν νεαρο που αυτο που κανει παντα μου προκαλουσε ερωτηματα και γιατι οχι...θαυμασμο.

Αν ψαξει κανεις τον ορισμο του γυμνισμου, αυτο που θα βρει σαν ερμηνεια ειναι η πρακτικη εκθεση του σωματος σε μη σεξουαλικα ή οικογενειακα πλαισια.
Οι περισσοτεροι εχουμε συνδυασει το γυμνισμο με τις αντιστοιχες παραλιες οπου μπορει καποιος να παει ή με συγκεκριμενη δεκαετια οπου ο ερωτας και η αγαπη για την φυση ηταν διαχυτη.
Στις μερες ομως ο γυμνισμος ή εκθεση του σωματος ''χρησιμοποιειται'' για διαφορους λογους και ε…