Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

19 χρόνια ζωντανές αναμνήσεις..


Κοιμομουν...
Δεν θυμαμαι την ωρα ακριβως, αλλα θυμαμαι το βουητο.
Ημουν μικρος, πρεπει να πηγαινα 4η δημοτικου, και αυτη ηταν η πρωτη μου ''μεγαλη'' εμπερια με τον Εγκελαδο.
Πριν απο 19 χρονια ( 20 για αλλους, οπως το μετραει κανεις ), η πολη μου εζησε εναν μεγαλο σεισμο.
Στις 15 Ιουνιου 1995, 3.16 το βραδυ αυτη η πολη της Αχαιας αλλαξε..

Ολα ηταν σκοτεινα στο δωματιο μου, οι τοιχοι ηταν γεματοι ραφια και καποια απο αυτα πανω απο το κρεβατι μου. Ηταν γεματα με βιβλια και τηλεκατευθυνομενα αμαξια.
Θυμαμαι να ξυπναω και να πεφτουν καποια απο αυτα στο κρεβατι μου 
αλλα κανενα στο κεφαλι μου.
Ξαφνικα, ειδα μια φιγουρα να ερχεται προς το κρεβατι και να με σηκωνει αγκαλια μαζι με το σεντονι.
Με εβγαλε εξω απο το σπιτι ενω ο σεισμος ακομα ''κονουσε'' το Αιγιο.
Ηταν η μητερα μου..




Ημασταν μονοι μας, μιας και ο πατερας μου δουλευε νυχτα στο εργοστασιο.
Οπως αποδειχτηκε το επομενο πρωι, η μητερα μου ειχει πατησει πανω σε σπασμενα γυαλια μπουκαλιων που ειχαν θρυμματιστεί στο πατωμα της  κουζινας..
Δεν ειχε ουτε μια πληγη, δεν ματωσε.
Μπορει να ηταν η αναγκη της να δει το παιδι της ασφαλες, μπορει το σεντονι που μουσκεψε απο οτι χυθηκε απο τα μπουκαλια να εκανε αυτο την δουλεια του ή μπορει ο φοβος να την εκανε να περπατησει τοσο σιγουρα πανω απο τα σπασμενα γυαλια που δεν εδωσε το απαραιτητο βαρος για να την τρυπησει καποια γυαλι.
Στο μπαλκονι ( βεραντα για μας ) θυμαμαι τις πρωτες φωνες.
Ενιωθα λες και ολη η πολη πονουσε..
Φωνες, κραυγες, σειρηνες και φωτα να αναβουν το ενα μετα το αλλο σε σπιτια, πορτες να ανοιγουν και ο κοσμος να βγαινει στο δρομο.







Μετα το πρωτο σοκ, ολοι ανεβηκαμε στο δρομο ( το Αιγιο ειναι δομημένο σε ''σκαλοπατια'' ).
Δεν αργησαν οι πρωτες σειρηνες απο πυροσβεστικα και ασθενοφορα που πηγαιναν σε διαφορετικες κατευθυνσεις.
Καποια προς τα επανω, καποια προς τα κατω και ολοι ειχαν την ανησυχία αν καποιος γνωστους του ειχε πληγωθει.
''Που πας ρε μανα?'' ρωτησε η μανα μου την γιαγια μου.
''Τον παππού σου παω να δω. Το σπιτι ειναι ετοιμόρροπο.'' Φυσικα μιλουσε για τον προ-παππου μου, τον πατερα της που ζουσε σε ενα απο τα πιο παλια σπιτια του Αιγιου, στην Κανελλοπουλου.
Ολοι τρεξαμε προς τα κει γιατι τοτε συνειδητοποιησαμε οτι το ειχαμε ''ξεχασει''.
Ο παππους ηταν ζωντανος αλλα ο πετρινος τοιχος που ηταν στην πλευρα του κρεβατιου του,ειχε μισο-κατεδαφιστει.
Η μανα μου προσπαθουσε να βρει τον πατερα μου και ολοι προσπαθουσαν να πιασουν γραμμη σε σταθερα ( τα κινητα δεν ηταν οπως τωρα, σχεδον δεν υπηρχαν ) να δουν πως ειναι οι συγγενεις/φιλοι.



Ο πατερας μου ηρθε και μας βρηκε στο πεζοδρομιο, εξω απο το φουρνο της γειτονιας.
Μια παρεα ενηλικων με τα ρουχα υπνου, να συζητα και να μαθαινει αργοπορημενα τι γινεται στο υπολοιπο Αιγιο.
''Επεσε το ξενοδοχειο στην Βαλιμιτικα. Ψαχνουν για επιζήσαντες'' μας ειπε ο πατερας μου μολις ηρθε. 
Αρα τα ασθενοφορα και πυροσβεστικα πηγαιναν προς το εκει.
Σιωπη..
''Γρεμιστηκε η μιση πολυκατοικια πανω στα Ψηλα Αλωνια, απεναντι απο το δημοτικο,στη Δεσποτοπουλων'' μαθαμε απο αλλον.
Πραγματικα, ενιωθα λες και ακουγα τις κραυγες ολων αυτων που ηταν εγκλωβισμενοι, ολων αυτων που δεν ηξεραν τι τους ειχε βρει.



Δεν κοιμηθηκαμε εκεινη την νυχτα και για τις επομενες νυχτες κοιμομασταν εξω στην βεραντα ή σε αυτοσχεδιες σκηνες που ειχαμε κανει στην μεση του δρομου εξω απο σπιτια συγγενων πανω σε καροτσες.
Ολοι ενωθηκαμε για καποιες μερες για να ξεπερασουμε αυτο που ζησαμε.
8 ατομα χαθηκαν απο την μισο-γκρεμισμενη πολυκατοικια. Δραματικες οι προσπαθειες ολων των σωστικών συνεργείων που προσπαθουσαν με κινδυνο την ζωη τους να διασωσουν οποιον ηταν ακομα ζωντανος. Οι μετασεισμοι εκαναν το εργο δυσκολοτερο αλλα μετα απο πολλες προσπαθειες και ωρες, ο Παναγιωτης Νικας καταφερε και διεσωσε τον Ανδρεα Μπογδανο.
Ακομα θυμαμαι τα χειροκροτηματα και τις φωνες χαρας σε ζωντανη συνδεση με τον Παπαδακη στον Ant-1, οταν ο συνομιληκος μου Ανδρεας βγηκε ζωντανος.
Στο ξενοδοχειο 18 τουριστες εχασαν την ζωη τους και για χρονια ο κοσμος απεφευγε να περναει απο κει. 
Ακομα και τωρα, οταν περναω βραδυ απο κει, νιωθω τις τριχες στο σωμα μου να σηκωνονται.





Ενας φιλος μου απο το δημοτικο μου ειπε τις επομενες μερες οτι ο πατερας του ηταν να παει για δουλεια στο συγκεκριμενο ξενοδοχειο.
Αλλα αργησε να ξυπνησει, το ξυπνητηρι δεν δουλευε και εκεινος ηταν στο δρομο για την δουλεια οταν εγινε σεισμος. Ενα μικρο θαυμα που αλλαξε την καθημερινοτητα και την ζωη καποιου.
Μετα, οταν τα πραγματικα βρηκαν ενα ρυθμο, βγηκαν και διαφορε ''μεταφυσικες'' φημες.
Λιγο πριν απο το σεισμο, καποιος ειδε μια γυναικα με μαυρα να τρεχει και να κλαιει στην αποκαλουμενη ''Τεμπελοραχη'' του Αιγιου. 
Λενε ηταν η Παναγια που εκλαιγε για το κακο που θα παθαινε το Αιγιο.
Ενω ακομα πιο...μεταφυσικο, ηταν οτι οταν επεφτε η πολυκατοικια ειχε παρει το σχημα προσωπου(!).
Μια αληθεια, και ιδιαιτερα αγαπητη μεταξυ των φανατικων χριστιανων, ηταν οτι στην πολυκατοικια αν παρατηρουσε καποιος, η κατεδαφιση ειχε σταματησει σε ενα δωματιο ακριβως εκει που ηταν κρεμασμενος ενας σταυρος.
Και αλλα τετοια πολλα...




Θυμαμαι την επομενη μερα, πηγαμε για τους βαθμους στο δημοτικο και μας τους εδιναν στο προαυλιο.
Ηταν η χρονια που η για τεσσερα χρονια δασκαλα μου θα εφευγε και οπως ειπε στην μητερα μου ''Με ολο αυτο που εγινε, δεν θα ειχε την ευκαιρια να χαιρετισει τα παιδια της οπως επρεπε''.
Οι μνημες υπαρχουν ακομα στο Αιγιο, οσοι θυμουνται τις πληγες ακομα τις βλεπουν οταν περπατανε στην πολη.
Απομειναρι ζωντανο εκεινης της τραγωδιας, ειναι ο συνοικισμος των κοντεινερ που ακομα υπαρχει, ο Ι.Ν Εισοδιων δημιουργημα του Τσιλερ που ακομα δεν εχει βρεθει λυση για την επιδιορθωσει του.




Μνημες που για καποιους δεν θα φυγουν ποτε...






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

XxX...είπαμε ακατάλληλο!

UPDATED:
Το σκανδαλο με τις γυμνες φωτογραφιες ( προσωπικες ) διαφορων γυναικων του Hollywood δεν λεει να σταματησει. Συνεχεια βγαινουν ολες και πιο πολλες.
Δειτε καποιες απο τις καινουργιες.



Zoe Kazan, ειναι η εγγονη του γνωστου σκηνοθετη Elia Kazan. ''Σπαει'' ταμεια αυτη την στιγμη με την ταινια ''What If'' αλλα εχει πρωταγωνιστησει και σε ταινιες οπως ''Fracture'', ''Ruby Sparks''.






















Η Kelly Brook δεν θελει συστασεις...


Αν έχεις κώλο...διάβαινε!

Update:
Φαινεται οτι η Naya ηρθε για να μεινει και καποιος απο πισω...χωνει γερα λεφτα για την προωθηση του νεου ταλεντου.
Μεχρι και τραγουδι με τον Φοιβο αναμενετε να ηχογραφησει.
Οπως και να εχει, ειναι η καλυτερα ''μετάλλαξη'' πρωην χορευτριας σε τραγουδιστρια απο φωνη...σωματαρα.



Οριστε το νεος της τραγουδι ( δεν φταιω εγω εαν δεν παταει στις νοτες ακομα και στο στουντιο ):



Εχω καιρο να ασχοληθω με το τι κυκλοφορει στην Αθηνα, ειδικα την νυχτα.
Η κεντρικη φωτογραφια του αρθρου απεικονιζει μια απο τις πιο αναγνωρισιμες γυναικες στην Αθηναικη νυχτερινη ζωη.
Αλλα ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη.
Μηπως ξερετε αυτο το τραγουδι:



Η τραγουδιστρια του κομματιου ''Μην ακους κανεναν'', αποτελει τον - ισως - πιο αναγνωρισιμο κωλο των αθηναικων club και της επαρχιας.
Η Naya του τραγουδιου δεν ειναι αλλη απο την Αθηνά Νάγια που τοσοι και τοσοι εχουν ''απολαυσει'' να τους χορευει σχεδον γυμνη πανω στις μπαρες των αθηναικων και οχι μονο club.
Αλλαξε λιγο τ…

Η όψη της πρόκλησης..

Αυτο το blog δημιουργηθηκε αρχικα για να μπορω να γραφω αυτα που με πειραζουν, ενοχλουν ή και μου θελω να μοιραστω με καποιον/α εκει εξω.
Ποτε δεν περιμενω οτι καποιος/α πραγματικα θα το διαβαζει και ποσο μαλλον οτι θα εχει τετοια απηχηση χωρις διαφημιση.

Ετσι δεν μπορω παρα να προσπαθησω να παω ενα βημα παραπανω το blog και να δοκιμασω κατι καινουργιο.
Δεν ειμαι δημοσιογραφος αλλα οπως θα δειτε παρακατω παραθέτω μια ''συνεντευξη'' ή αλλιως μια συζητηση με εναν νεαρο που αυτο που κανει παντα μου προκαλουσε ερωτηματα και γιατι οχι...θαυμασμο.

Αν ψαξει κανεις τον ορισμο του γυμνισμου, αυτο που θα βρει σαν ερμηνεια ειναι η πρακτικη εκθεση του σωματος σε μη σεξουαλικα ή οικογενειακα πλαισια.
Οι περισσοτεροι εχουμε συνδυασει το γυμνισμο με τις αντιστοιχες παραλιες οπου μπορει καποιος να παει ή με συγκεκριμενη δεκαετια οπου ο ερωτας και η αγαπη για την φυση ηταν διαχυτη.
Στις μερες ομως ο γυμνισμος ή εκθεση του σωματος ''χρησιμοποιειται'' για διαφορους λογους και ε…