Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το Κλουβί με τις....τρελές?


Το ''Κλουβι με τις Τρελες'' ειναι ενα δυσκολο - αντικειμενικα - εργο που το ελληνικο κοινο ( κατα βαση το αθηναικο ) εχει δει τουλαχιστον δυο φορες σε μεγαλη παραγωγη στο θεατρο.
Η μια ηταν με τον θιασο Μουστακα-Παραβα και η δευτερη και πιο κοντινη στο παρων μας με τον Φασουλη-Μπεζο στο θεατρο Παλλας.




Και στις δυο αυτες περιπτωσεις προτιμηθηκε να ανεβει η μορφη του μιουζικαλ και οχι απλα της απλης προζας.
Αλλωστε το συγκεκριμενο εργο ''γεννηθηκε'' ετσι ωστε να παρουσιαζει οσο το δυνατον καλυτερα τις πτυχες καθε ηρωα πανω στην σκηνη.
Φυσικα εχουμε την ταινια του 1978 '' La Cage Aux Folles '' οπου εφτασε να εχει μεχρι και τρεις υποψηφιοτητες για Oscar αλλα και την διασκευη με πρωταγωνιστη τον Robin Williams του 1996
 '' The Birdcage ''.
Προσωπικα εγω εχω διδαχτει και παιξει την original μιουζικαλ εκδοχη του συγκεκριμενου εργου στην διασκευη που ειχαν κανει για την παρασταση του Μουστακα-Παραβα.

Η ιστορια του εργου ειναι ενας υμνος στην διαφορετικοτητα αλλα και στην αναγκη του ανθρωπου να μαθει να ζει με την αληθεια και να μην συμβιβαζεται με τα ορια κανενος αλλους παρα του ιδιου του εαυτου του. 
Αν και το κοινο βλεπει μια κωμωδια και ενα μουσικο-χορευτικο υπερθεαμα ( αν ανεβει σωστα ), το ''δευτερο'' κειμενο ειναι ακρως δραματικο.
Η πλοκη εχει να κανει με τον Ζορζ και την Ζαζα (ή οπως ονομάσει ο καθενας τους βασικους ρολους), ενα αγαπημενο ζευγαρι ομοφυλοφιλων οπου ο ενας απο αυτους, η Ζαζα, παρουσιαζει στο club στο οποιον εχουν drug show με την ονομασια ''Το Κλουβι με τις Τρελες''.
Ολα ανατρεπονται στην ζωη τους οταν ο γιος του Ζορζ ερχεται στο μαγαζι και πληροφορει τον πατερα του οτι προκειται να παντρευτει και μαλιστα οτι ο πεθερος του ειναι βουλευτης συντηρητικου κομματος.
Ετσι, τον παρακαλαει με καποιον τροπο να ''κρυψει'' την Ζαζα αλλα και την υπαρξη του club για να μπορεσει να γνωρισει....τα συμπεθερια.
Απο εκει και επειτα χαμος και πολλα μηνυματα για τους θεατες που θα εχουν την τυχη να δουν την παρασταση.

Για χρονια ελεγα πως μια τετοια παρασταση με σαφη στοιχεια ομοφυλοφιλικα μπορει να παιχτει σε μια πολη της επαρχιας που ακομα δεν εχει αποτιναξει σημαδια ομοφοβιας αλλα και σοβαροφανειας.
Να ομως που η εμπειρη θεατρικη ομαδα των Αποφοιτων Αιγιου, ανεβασε αυτο το εργο και μαλιστα για εξι παραστασεις.
Προκειται για την 42η παρασταση της συγκεκριμενης ομαδας μιας και η ιστορια της ξεκιναει απο τα μεσα της δεκαετιας του '90.
Εχω υπαρξει μαρτυρας μονο κανα δυο αλλων εγχειρημάτων τους.

''Θα γραψεις για την παρασταση?'' μου ειπαν..
Μαλλον δεν μπορω να αποφυγω ξανα να πω την γνωμη μου, μιας και εχω αποφασισει να λεω αυτο που σκεφτομαι δημοσια.
Η συγκεκριμενη εκδοχη λοιπον της παραστασης, για την δικη μου αισθητικη, ηταν κακη.
Δεν μπορεις να παιρνεις ενα κειμενο και να το μεταφερεις χωρις λογο σε μια τοποθεσια της Ελλαδας, μονο και μονο επειδη το κοινο ξερει οτι το νησι της Μυκονου εχει πολλους ομοφυλοφιλους.
Αν θες να το κανεις αυτο, πρεπει να κανεις ολοκληρη ερευνα πανω στο κειμενο και στον διαλογο και οχι απλα να πασαλείβεις ατακες απο το original με δικής σου έμπνευσης αστεια. 
Οπως ''κλωτσαει'' ασχημα να εχεις απο την μια την original σκηνη του εργου και πιο διπλα ενα σκηνικο και ενα σκετσακι δικης σου εμπνευσης που ''μυριζει'' ξεκαθαρα κωμωδια απο τα σπλαχνα του Ψαθα και του Σακελλαριου.



Η εναρξη του εργου ειχε ενα μουσικο-χορευτικο δρωμενο παρατερω με το εργο ( κατα το ημισυ ενταξει ) αφου χρησιμοποιηθηκαν κανονικες κοπελες για το μπαλετο ενω το εργο ξεκαθαρα λεει οτι το show ειναι drug show.
Δηλαδη αντρες που ντυνονται γυναικες για χαρη του θεαματος και μονο ( καποιοι απο αυτους ).
Ειδικα υπαρχει ο ρολος της Mercedes οπου ειναι ενας παντρεμενος αντρας με παιδια που αυτο το κανει για βιοποριστικους λογους και οχι για σεξουαλικη απελευθερωση.
Κατανοω την αναγκη να δειξεις κατι μουσικο-χορευτικο αλλα αν πας σε αυτη την επιλογη, δηλαδη να δειξεις την ψυχη του εργου το drug show, πρεπει να το κανεις all the way.
Να δειξεις δηλαδη τον πρωταγωνιστη, σε αυτο το εργο με το ονομα Κορνηλιο, να κανει drug show αλλα και τον ''πολεμο'' που εχει δημιουργείτε  μεσα του με το οτι ο καιρος περναει και ο ιδιος χανει την φρεσκαδα που καποτε ειχε και πιστευει οτι αυτο φαινεται και στην προσωπικη του σχεση με τον αντρα του, για κορυφωθει ολο αυτο σιγα σιγα κατα την διαρκεια του εργο και να καταληξει στην ''καταρρευση του ''Κορνηλιου'' και της περσονας του και ερμηνευσει το κλασσικο τραγουδι του εργου ''I am what i am'' ( ειμαι οτι ειμαι ) που ειναι και το μηνυμα που θελει να περασει ο συγγραφεας μεσα απο αυτου το κειμενο.

Ο Γιαννης Καυκας θα μπορουσε να ειναι πραγματι καλος σαν Ερρικος αν ειχε μια αλλη σκηνοθετικη προσεγγιση.
Οπως ο Ανδρεας Σπυροπουλος θα εκανε καπως καλυτερα την persona του Κορνηλιου μιας και απο την ολιγολεπτη παρουσια του σαν Ριχανα εδειξε οτι με την καταλληλη μεταμφιεση επειθε για τον ρολο.
Βεβαια το στησιμο των σκηνων δεν απεφυγε το συνηθισμενο πατσαβουριασμα ρολων, ατακων και ρυθμου οπου καπου αυτο διασωθηκε απο τα ετσι και αλλιως αστεια στιγμιοτυπα προιον της φαρσας με τα πολλα ατομα.
Ομως το να χρησιμοποιεις επιφανειακα αστεια ( δεν αναλυω πια ) για να βγαλεις γελιο αλλα να μην προσεχεις τον ρολο που βαζεις τον ηθοποιο να παιξει, ειναι απο τα μεγαλυτερα σφαλματα στο θεατρο.

Αυτο που ξεχωρισε σε ολη την παρασταση ηταν τα πραγματικα καλα αγαλματα του Αλεξη Ασημακοπουλου αλλα και τα κοριτσια που χορεψαν την δευτερη φορα.
Μαρια, Ειρηνη, Βασιλικη,Φωφη, Μαρια, Ιοκαστη, Κατιανα, Φλωρα, Εφη, Ευα, Βασια, Χριστινα μπορει να ''εκλεβαν'' τις εντυπωσεις λογω του σεξουαλικου και αισθησιακου που ειχε η εμφανιση τους αλλα σιγουρα ηταν συγχρονισμενες.


Απο τις πιο μελανες στιγμες του ολο εργου ηταν η ατακα '' Τους ανηκε το μαγαζι με τα τραβελια/τραβεστι '' ή καπως ετσι, οπου ηταν φαουλ μονο και μονο που ακουστηκε.
Μπορει αυτη η λεξη να ειναι ξεκαθαρη για ανθρωπους που δεν ειναι εξοικειωμένη με το τι ετσι drug show αλλα το drug show δεν ειναι show τραβελιων/τραβεστι ( μονο ).
Οπως και να χει σε ενα εργο που διέπεται απο ομοφυλοφιλικη αποδοχη και μοντερνα ματια, λεξεις που θεωρουνται προσβολες σε αυτους που αναφερονται καλο θα ηταν να μην υπηρχαν.

Το ''Κλουβι με τις τρελες '' και οι ηρωες του ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την κανεις καποιος.
Σιγουρα καποιοι κοπιασαν, προσπαθησαν και εκαναν αυτο που μπορουσαν.
Καλο θα ηταν καποια εργα να τα σκεφτομαστε δευτερη φορα οταν προκειται να τα...φερουμε στην ζωη!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αν έχεις κώλο...διάβαινε!

Update:
Φαινεται οτι η Naya ηρθε για να μεινει και καποιος απο πισω...χωνει γερα λεφτα για την προωθηση του νεου ταλεντου.
Μεχρι και τραγουδι με τον Φοιβο αναμενετε να ηχογραφησει.
Οπως και να εχει, ειναι η καλυτερα ''μετάλλαξη'' πρωην χορευτριας σε τραγουδιστρια απο φωνη...σωματαρα.



Οριστε το νεος της τραγουδι ( δεν φταιω εγω εαν δεν παταει στις νοτες ακομα και στο στουντιο ):



Εχω καιρο να ασχοληθω με το τι κυκλοφορει στην Αθηνα, ειδικα την νυχτα.
Η κεντρικη φωτογραφια του αρθρου απεικονιζει μια απο τις πιο αναγνωρισιμες γυναικες στην Αθηναικη νυχτερινη ζωη.
Αλλα ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη.
Μηπως ξερετε αυτο το τραγουδι:



Η τραγουδιστρια του κομματιου ''Μην ακους κανεναν'', αποτελει τον - ισως - πιο αναγνωρισιμο κωλο των αθηναικων club και της επαρχιας.
Η Naya του τραγουδιου δεν ειναι αλλη απο την Αθηνά Νάγια που τοσοι και τοσοι εχουν ''απολαυσει'' να τους χορευει σχεδον γυμνη πανω στις μπαρες των αθηναικων και οχι μονο club.
Αλλαξε λιγο τ…

Ένας Καρβέλας δεν φέρνει την...Βίσση!

Σιωπηλά και χωρίς πολλά πολλά, η Βίσση κυριάρχησε φέτος σε ότι και εάν έκανε.
- Πριν πεις ''νταξει ακόμα ένα κείμενο που εκθειάζει την Α.Βίσση, τότε καλύτερα να διαβάσεις παρακάτω. -

Σιωπηλά γιατί η ίδια επέλεξε να μην δώσει καμία συνέντευξη σε έντυπο τουλάχιστον μέσο, αφού όπως είπε η ίδια ''Τα έχω πει όλα, φέτος ας μιλήσουν οι εμφανίσεις μου'' ή κάπως έτσι.
Ήταν μια από τις καλύτερες επιλογές της για την χρονιά που μας πέρασε και που συνεχίζεται έως και τώρα.
Μια ''σιωπηλή'' Αννα αλλά με την πιο εκκωφαντική παρουσία επί σκηνής.

Η ίδια επέλεξε να εμφανιστεί σε έναν νέο χώρο, μικρο χώρο.
Κάπου εκεί στο τελείωμα της Ερμού και λίγο πριν βγεις για το Γκάζι, θα δεις έναν διαφορετικό ξενοδοχείο, θα δεις το ''Hotel Ερμού''.
Η Βίσση εκεί επανέφερε τον εαυτό της σε στιγμές 90's, όταν η σκηνή απείχε παρά μόνο μια ανάσα από τον πρώτο θαμώνα και όπου οι μικροφωνικές δυνατότητες μπορεί και να ήταν ανούσιες.
Γιατί η ίδια απέδειξε ότι μια φωνή και…

XxX...είπαμε ακατάλληλο!

UPDATED:
Το σκανδαλο με τις γυμνες φωτογραφιες ( προσωπικες ) διαφορων γυναικων του Hollywood δεν λεει να σταματησει. Συνεχεια βγαινουν ολες και πιο πολλες.
Δειτε καποιες απο τις καινουργιες.



Zoe Kazan, ειναι η εγγονη του γνωστου σκηνοθετη Elia Kazan. ''Σπαει'' ταμεια αυτη την στιγμη με την ταινια ''What If'' αλλα εχει πρωταγωνιστησει και σε ταινιες οπως ''Fracture'', ''Ruby Sparks''.






















Η Kelly Brook δεν θελει συστασεις...