Ένας..σημαντικός ηθοποιός!!


Στο ερωτημα αν στην Ελλαδα υπαρχουν καλοι ηθοποιοι που ξερουν να δουλευουν εναν ρολο, να ζουν μεσα απο αυτον και στην τελικη να συγκλονιζουν με την ερμηνεια τους το κοινο, τοτε η απαντηση ειναι ευκολη.
Βεβαια και υπαρχουν, και μεσα σε αυτο το πανθεον ( μπορει και στην πρωτη θεση ) ειναι ισως ενας απο τους πιο σημαντικους ''χαμαιλέοντες''-ηθοποιους που εχουμε, ο Αιμιλιος Χειλακης.



Οποιος βλεπει πιο πολυ τηλεοραση βεβαια θα ακουει συνεχεια σε εκπομπες ( οπως αυτη του Λιαγκα-Σκορδα ) οτι οι καλυτεροι ηθοποιοι στην Ελλαδα, ειναι π.χ ο Μπεζος και ο Φιλιππιδης.
Αυτο δεν ειναι ψεμμα αλλα δεν σταματαει εκει η υπορκτικη.
Ειναι γεγονος οτι το κοινο αγαπαει πιο γρηγορα και πιο δυνατα τους κωμικους ηθοποιους αλλα ενας ηθοποιος δεν ειναι μονο αυτο.
Ο ηθοποιος που μπορει να ''μπαινει'' στον καθε ρολο και να σε κανει να ξεχνας ποιον ηθοποιο βλεπεις αλλα να ζεις το δραμα του χαρακτηρα, ειναι η ουσια της ερμηνειας.
Αυτο ειναι περιπου ενα μετρο συγκρισης, πανω στο τι ειναι κακο και τι οχι, πραγμα που στην Ελλαδα απλα εχουμε απολέσει αφου ο καθενας μπορει να θεωρει καλυτερο αυτον που νομιζει.



Ο Αιμιλιος Χειλακης ομως, μετα τον αθλο του πανω στην παρασταση '' Μονος με τον Αμλετ '' δεν μπορει να χαρακτηριστει πρώτος μεταξυ πρώτων και γιατι οχι....ο πρωτος. 
Ο ιδιος μεσα απο την εταιρια παραγωγης που εχει δημιουργησει με την γυναικα του Αθηνα Μαξιμου ''αρτivities'' παρουσιαζει μια διαφορετικη εκδοχη ως προς την σκηνοθεσια και υποκριτικη του διασημου εργου του Shakespeare ''Αμλετ''.
Κατα καποιον τροπο προκειται για εναν μονολογο που μεσα σε 75 λεπτα ο θεατης βλεπει τον ηθοποιο να ζει μεσα απο ολους τους χαρακτηρες του εργου και να δινει την δικη του ερμηνεια για την κάθαρση που υπόκειται ο Αμλετ στο τελος.




Πρωτα ομως, για οσους δεν ξερουν, τι εστι Αμλετ:

Ο βασιλιας της Δανιας πεθαινει και στον θρονο τον διαδεχεται ο αδερφος του Κλαυδιος, που δε δισταζει να παντρευτει τη χηρα του νεκρου βασιλια, βασιλισσα Γερτρουδη. Ο γιος της Αμλετ βασανιζεται τοσο απο τον ξαφνικο χαμο του πατερα του οσο και απο την αποφαση της μητερας του να ξαναπαντρευτει τοσο συντομα. Οταν το φαντασμα του νεκρου βασιλια εμφανιζεται μπροστα του και του αποκαλυπτει οτι ο Κλαυδιος τον δολοφονησε για να τον διαδεχθει, ο Αμλετ ορκιζεται να παρει εκδικηση.

Αυτο ειναι το story της παραστασης με λιγα λογια.
Ο Χειλακης λοιπον καλειται να ερμηνευσει τον Αμλετ αλλα και την Οφηλια, Κλαυδιο, Γερτρουδη, Πολωνιο, Λαερτη, το φαντασμα του νεκρου βασιλια και τον Ορατιο.
Oχτω ρολοι μεσα απο το ''δοχειο''- σωμα ενος ηθοποιου που ειναι ολη την ωρα πανω στην σκηνη.
Με ενδαιφερουσες σκηνικες παρεμβασεις αλλα και εναν Χειλακη που σαν ακροβατης περπαταει απο τον εναν ρολο στον αλλον χωρις παρατραγουδα, η παρασταση ειναι απο τις πιο ενδιαφερουσες της σεζον.
Η σκεψη του σκηνοθετη-ηθοποιου να ξεκιναει η παρασταση με τον ηθοποιο επι σκηνης να μακιγιαρεται μπροστα σε ενα κοινο που ακομα ψαχνει την θεση που του αναλογει αλλα και που βλεπει τον ηθοποιο να τον κοιταει καταματα και να τον παρασερνει στην μαγεια του θεατρο...πριν κλεισει η αυλαια, ειναι σχεδον καθηλωτικη.
Τρεις ή τεσσερεις διπλής όψεως καθρέφτες που χρησιμοποιουνται απο τον ηθοποιο ως πορτες,περασματα, πινακες ή οτι αλλο μπορει να τον διευκολυνει για περναει απο την μια σκηνη στην αλλη του εργου αλλα και το ευρηματικο ηχειο οπου σαν μια αλλη εποχη μας μεταφερει σε αλλα δωματια που και καλα εξελίσσεται παραλληλα η ιστορια ενω εμεις βλεπουμε τον ηθοποιο να ερμηνευει καποιων αλλον ρολο.
Μια παρασταση προσεγμενη μεχρι και την παραμικρη λεπτομερεια αφου οι απαιτησεις του εργου ειναι τετοιες οπου ο ηθοποιος δεν πρεπει να χανει χρονο παρα να μπαινοβγαινει στον εκαστοτε ρολο μεσα σε λιγα δευτερολεπτα.

Η ερμηνεια του Χειλακη, απλα μαθημα υποκριτικης...
Χωρις να κοροιδευει τους γυναικειους ρολους αλλα και με την μαεστρια να ξερει μεχρι που μπορει να πιεσει τα εκφραστικα του μεσα στους αντρικους αντιστοιχα ρολους, ξεχωριζει ευκολα για την υποκριτικη του δεινοτητα μεσα απο σκηνες οπως ο καυγας του Αμλετ/Γερτρουδη.
Αλλα ποιος ειναι ο Χειλακης..?




Ο ψηλος, με την βαρια φωνη γοητευτικος ηθοποιος ειναι απο κεινους που επιλεγει τι θα παιξει και πως και δεν ακολουθει ευκολους δρομους.
Με συχνη παρουσια στο θεατρο αλλα οχι τοσο στο κινηματογραφο και στην τηλεοραση, εχει την φημη του θεατρικου ηθοποιου παρα....του τηλεοπτικου.
Η τηλεοραση ομως δεν του εχει δειξει το κακο της προσωπο αφου σε οτι και να εχει παιξει εκτος απο την ''Κλεμμενη ζωη'', εκανε επιτυχια οπως το ''Η ζωη που δεν εζησα'', ''Κλεισε τα ματια'', ''Ετσι ξαφνικα'' αλλα και την πιο προσφατη παρουσια του στο ''Νησι''.
Παρουσια και στον κινηματογραφο με δουλειες οπως ο ''Δεκαπενταυγουστος'' αλλα και το ''Μαντολινο του λοχαγου Κορελι''.

Η θεατρικη του ομως υποσταση ειναι γεματη απο ρολους ρεπερτοριου που δυσκολα Ελληνας εμπορικος ηθοποιος ειχε την δυνατοτητα να ερμηνευσει.
Απο τον χορο στους ''Αχαρνης'' του Κ.Κουν εχει διανυσει πολλα χιλιομετρα στην σκηνη μεσα απο ρολους και εργα οπως ''Μακμπεθ'', ''Δεσποινιδα Τζουλια'', ''Δον Ζουαν'', ''Ιφιγενεια εν Αυλιδι'', ''Ερρικο Δ'', ''Οθελλο'', ''Οιδιποδα Τυραννο'', ''Κραυγη''.
Πριν απο την περσινή του εμφανιση στην ''Η Αγια Ιωαννα των Σφαγειων'', ο ιδιος ειχε ξανα ανεβασει τον Αμλετ με κανονικο θιασο, ενω τωρα σηκωνει το βαρος μονος του.
Εδω το βιογραφικο του...




 Το ταξιδι της παραστασης ξεκινησε απο την Πατρα και απο Δημοτικο Θεατρο σε συμπραξη με το Δημοτικο Θεατρο Πειραια οπου και η παρασταση θα βρισκεται απο τις 17/01 εως και 09/02.
Μια παρασταση-ερμηνεια που δεν πρεπει να χασετε και αν καποιος αναλογιστει ''καλα, θα παω να δω εναν ηθοποιο να παιζει μονο του'', θα πρεπει να ξερει οτι ισως αυτο να ειναι το καλυτερο πραγμα που θα δει φετος ακομα περισσοτερο αν εχει συνηθισει στα τουρκικα και στις κλεμμενες ζωες των τηλεοπτικων καναλιων..

Ο Χειλακης κλεινει την παρασταση με αυτο..
''Ερχονται δυσκολες μερες, ας ξυπνησουμε οσο ειναι καιρος'' αλλα μεσα στο εργο λεει επισης και αυτο ''Η τεχνη δεν ειναι για τους λιγους ουτε για τους πολλους. Ειναι για τον καθεναν ξεχωριστα.''



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις