Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δυο μονόλογοι... άλλη πλευρά!


Φέτος είδα περίπου 18 θεατρικά έργα.
Θα πεις,που βρήκα τόσα λεφτά για δεκαοχτώ θέατρα?...Να είναι καλά οι προσφορές και μερικές προσκλήσεις.
Έχω ήδη γράψει για τις παραστάσεις ''Κράμερ vs Κράμερ ',''Ο Γυάλινος Κόσμος'' αλλά και το ''Που πήγα χθες'' αλλά και το ''Κυριακή χωρίς Κυριάκο''.
Πριν κάνω ένα top10 στο πως αξιολογώ εγώ τα θεατρικά που είδα φέτος ξεχωρίζω και αναφέρω χωριστά δυο μονολόγους.

Βέβαια είδα τρεις μονολόγους αλλά αυτοί οι δυο που θα αναφέρω είναι ο ένας σε παράλληλη γραμμή με τον άλλον.
Αναφέρουν το ίδιο θέμα, από άλλη οπτική γωνία και κατανοείς τα προβλήματα που δημιουργεί ο έρωτας η αγάπη αλλά και η απιστία στις σχέσεις μας με το αντίθετο φύλο.


''Τον περιμένω. Να μη μιλάω πια μονάχα στο μάτι της κουζίνας ή στα λειριά του πετεινού, έξω στο παρτέρι...''

Στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν.Φρυνίχου 14,Πλάκα η ηθοποιός Ελένη Καστάνη έδωσε τον δικό της ορισμό στο τι θα πει έρωτας.
Με το μονόλογο ''Σουέλ'' συγκίνησε το κοινό ερμηνεύοντας την ζωή μιας Λίτσας που όλη της την ζωή περίμενε τον έρωτα αλλά αυτός ήταν παντρεμένος με άλλη.
Όσοι είδαν την παράσταση έγιναν μάρτυρες της αντίθετης πλευράς. Γνώρισαν πως ζει η ''άλλη'' και πως η προσμονή της για αυτόν που αγάπα δεν γνωρίζει κακουχίες παρά μόνο υπομονή και αγάπη.
Η Λίτσα (Ελένη Καστάνη) ήταν το τρίτο πρόσωπο σε έναν γάμο που δεν διαλύθηκε ποτέ.
Απλά αυτή περίμενε την Κυριακή που θα τον έβλεπε για λίγο ή ένα γραμμα που θα της έλεγε λίγα λόγια μιας και ήτανε καπετάνιος.
Η επίσκεψη του γιου του την βρίσκει απροετοίμαστη και μαζί με αυτόν εμείς μαθαίνουμε όλη την γνωριμία αλλά και το πως ζει αυτή η Λίτσα και η κάθε Λίτσα μόνη της μέσα στους τέσσερις τοίχους ξέροντας ότι είναι σε δεύτερη μοίρα αλλά χωρίς να παραπονιέται ποτέ για αυτό που επέλεξε η ίδια να ζει.


''Η ζωή μας είναι γεμάτη από όλα αυτά που αναμένουμε αλλά τελικά δε λένε να συμβούν,δε μας δίδεται η χάρις.Στην περίπτωση μου συνέβαιναν πολλά ξέφρενα, αλλα μόνο στα τριήμερα που ξέκλεβε αυτός για πάρτη μου. Ξέφρενο πάθος στα σεντόνια.Και μετά, ξανά μανά το μεροδούλι στο κομμωτήριο,περμανάντ,βαφές και τρίχες κατσαρές.Τώρα γλείφω τις αναμνήσεις μου, αληθινές και ψεύτικες,μην τυχόν και ξεραθεί καμιά και μου τα κακαρώσει.Όλες τις χρειάζομαι κατά καιρούς.''


Η Ελένη Καστάνη είναι σίγουρα μια από τις καλύτερες κωμικούς ηθοποιούς που έχουμε στην Ελλάδα.
Σε αυτό τον μονόλογο δείχνει πόσο καλή ηθοποιός είναι γενικότερα στην υποκριτική τέχνη.
Έχει εσωτερικότητα και το βλέμμα της μπορεί και προσφέρει στο κοινό όλο το συναίσθημα πριν καν μιλήσει.
Φυσικά οι κινήσεις της αλλά και διάφορες ατάκες είναι δομημένες έτσι ώστε να μην ξεχνάμε ότι είναι και κωμική ηθοποιός. Έχει το προνόμιο ότι με μια συλλαβή ή έναν διαφορετικό τονισμό μπορεί να κάνει τον κόσμο να χαμογελάσει ή να γελάσει.
Η απλοϊκή ηρωίδα της που ήταν γεμάτη από κραυγαλέα έπιπλα αλλά και ρούχα ερχόταν σε μια ''σωστή'' αντίθεση με την ήσυχη ερμηνεία της Καστάνη.
Εξαιρετική ερμηνεία σε έναν δύσκολο ρόλο...!

''Λιτσάκι, έλεγε, σουέλ είναι το βουβό κύμα του ωκεανού...
 Ε, λοιπόν, σουέλ ήμουνα εγώ, σαράντα χρόνια να το βουλώνω.''


'' Ήταν τόσο ζεστό το χέρι του...Είχα ξεχάσει πόσο ωραίο είναι να σε αγγίζουν..Και να σου μιλούν..Μια καλή κουβέντα.Δεν θέλει πολλά ο άνθρωπος για να ανθίσει μέσα του η ζωή.Μια καλή κουβέντα κι ένα χαμόγελο. Και να του κρατούν το χέρι που και που.''

Δυο στενά πιο κάτω από το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν στην Πλάκα  και συγκεκριμένα στο Θέατρο ''Σφενδόνη'' υπήρχε ένας άλλος μονόλογος με πρωταγωνίστρια την ηθοποιό Κατερίνα Διδασκάλου.

Ενώ πιο πάνω περιέγραψα την ιστορία της ''άλλης'', σε αυτόν τον μονόλογο έχουμε την άλλη πλευρά.
Η Ερατώ (Κατερίνα Διδασκάλου) με αφορμή την κηδεία του άντρα της λέει στο κοινό όσα δεν μπορούσε να πει τόσα χρόνια. Τα πρώτα της λόγια στην σκηνή είναι:

''Στ' αλήθεια είναι η κηδεία του σήμερα ή το ονειρεύτηκα? Ήταν το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα μόλις ξύπνησα. Ακόμα και τώρα  που ξέρω καλά πως βρίσκεται κάτω από το χώμα  φοβάμαι μήπως ανοίξει η πόρτα και μπει μέσα.''

Η ιστορία της είναι πάνω κάτω ότι μπορεί να έχει ακούσει κάποιος από μας από μια γυναίκα που βίωσε τον πόνο αλλά και τον αυταρχισμό από έναν άντρα που δεν ήθελε.
Μικρή στο χωρίο βρήκε διέξοδο από την ζωή που δεν ήθελε με το να παντρευτεί έναν άντρα που την είχε εντυπωσιάσει αλλά και που ήταν και αστυνομικός.
Όποιος είδε τον μονόλογο μπορεί να βρει κοινά χαρακτηριστικά με την ηρωίδα του βιβλίου ''Χωρίς Χειροκρότημα'' αλλά αυτά είναι απειροελάχιστα.
Αυτός ο μονόλογος έχει σαν θέμα του μια γυναίκα που νόμιζε ότι με τον γάμο της θα ζήσει μια ζωή που ονειρευόταν αλλά κατέληξε φυλακισμένη στο ίδιο της το σπίτι με έναν άντρα που έδειχνε από την πρώτη στιγμή ότι δεν της έδινε μεγαλύτερη αξία από μια παραδουλεύτρα.
Μεγάλο μέρος του μονολόγου πηγάζει από τον κρυφό θαυμασμό που είχε η Ερατώ στην γυναίκα που νοίκιαζε το σπίτι από πάνω ( από κει και ο τίτλος).
Το πως η ζωή της από πάνω έδινε αφορμές για καυγάδες στο δικό της σπίτι αλλά και τι σχέση είχε ο άντρας της με αυτήν...την πόρνη.

'' Έφτασα να την ζηλεύω...Και να την θαυμάζω, ναι, γιατί ήταν μεγάλο ταλέντο σε αυτό που έκανε!
Διότι φυσικά  δεν υπήρχε περίπτωση να φτάνει στην.. κορυφή δέκα και δεκαπέντε και είκοσι φορές τη μέρα.
Κι εγώ  Ποια ήμουν εγώ? Θα περνούσα την υπόλοιπη ζωή μου έτσι  παρακολουθώντας τη χαρά των άλλων?''


Η Κατερίνα Διδασκάλου είναι μια από τις καλύτερες ηθοποιούς στο θέατρο που έχουμε αυτή τη στιγμή.
Κάποιοι μπορεί να την γνωρίσατε μέσα από την σειρά ''4'' του Παπακαλιάτη όπου έπαιζε την γκόμενα του πατέρα του και αντίζηλο της Μεντή.
Η ερμηνεία της πάνω σε μια γυναικά που έζησε φυλακισμένη μέσα στον ίδιο της το γάμο και με το θάνατο του άντρα της έβλεπε όλες τις ευκαιρίες μπροστά στα μάτια της, απλά συγκινεί και προκαλεί ένα κάποιο δέος.
Η όλη σκηνοθεσία, από τον φωτισμό μέχρι τα σκηνικά βοηθούσαν στο όλο αίσθημα της παράστασης και έκαναν την ερμηνεία της ακόμα πιο πετυχημένη.
Κάποιες στιγμές χανόσουν σε αυτά που έλεγε και κάποιες άλλες έβλεπες πολλές κυρίες από το κοινό να συμφωνούν με ότι έλεγε γιατί ήταν και η δική τους η ζωή.
Υπήρχαν στιγμές που προκαλούσαν γέλιο όχι επειδή ήταν κωμωδία αλλά γιατί ο μονόλογος περιέγραφε περιστατικά που όλοι έχουμε ακούσει ή ζήσει στην δική μας ζωή.
Μια αξιοσέβαστη παράσταση με μια κορυφαία ερμηνεία...!


Δυο στενά λοιπόν χώριζαν δυο ερμηνείες που είχαν το ίδιο αντικείμενο δοσμένο από άλλη οπτική πλευρά.
Δυο μονόλογοι που δεν έπρεπε και αν συνεχιστούν και του χρόνου δεν πρέπει, να χάσετε.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

XxX...είπαμε ακατάλληλο!

UPDATED:
Το σκανδαλο με τις γυμνες φωτογραφιες ( προσωπικες ) διαφορων γυναικων του Hollywood δεν λεει να σταματησει. Συνεχεια βγαινουν ολες και πιο πολλες.
Δειτε καποιες απο τις καινουργιες.



Zoe Kazan, ειναι η εγγονη του γνωστου σκηνοθετη Elia Kazan. ''Σπαει'' ταμεια αυτη την στιγμη με την ταινια ''What If'' αλλα εχει πρωταγωνιστησει και σε ταινιες οπως ''Fracture'', ''Ruby Sparks''.






















Η Kelly Brook δεν θελει συστασεις...


Αν έχεις κώλο...διάβαινε!

Update:
Φαινεται οτι η Naya ηρθε για να μεινει και καποιος απο πισω...χωνει γερα λεφτα για την προωθηση του νεου ταλεντου.
Μεχρι και τραγουδι με τον Φοιβο αναμενετε να ηχογραφησει.
Οπως και να εχει, ειναι η καλυτερα ''μετάλλαξη'' πρωην χορευτριας σε τραγουδιστρια απο φωνη...σωματαρα.



Οριστε το νεος της τραγουδι ( δεν φταιω εγω εαν δεν παταει στις νοτες ακομα και στο στουντιο ):



Εχω καιρο να ασχοληθω με το τι κυκλοφορει στην Αθηνα, ειδικα την νυχτα.
Η κεντρικη φωτογραφια του αρθρου απεικονιζει μια απο τις πιο αναγνωρισιμες γυναικες στην Αθηναικη νυχτερινη ζωη.
Αλλα ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη.
Μηπως ξερετε αυτο το τραγουδι:



Η τραγουδιστρια του κομματιου ''Μην ακους κανεναν'', αποτελει τον - ισως - πιο αναγνωρισιμο κωλο των αθηναικων club και της επαρχιας.
Η Naya του τραγουδιου δεν ειναι αλλη απο την Αθηνά Νάγια που τοσοι και τοσοι εχουν ''απολαυσει'' να τους χορευει σχεδον γυμνη πανω στις μπαρες των αθηναικων και οχι μονο club.
Αλλαξε λιγο τ…

Η όψη της πρόκλησης..

Αυτο το blog δημιουργηθηκε αρχικα για να μπορω να γραφω αυτα που με πειραζουν, ενοχλουν ή και μου θελω να μοιραστω με καποιον/α εκει εξω.
Ποτε δεν περιμενω οτι καποιος/α πραγματικα θα το διαβαζει και ποσο μαλλον οτι θα εχει τετοια απηχηση χωρις διαφημιση.

Ετσι δεν μπορω παρα να προσπαθησω να παω ενα βημα παραπανω το blog και να δοκιμασω κατι καινουργιο.
Δεν ειμαι δημοσιογραφος αλλα οπως θα δειτε παρακατω παραθέτω μια ''συνεντευξη'' ή αλλιως μια συζητηση με εναν νεαρο που αυτο που κανει παντα μου προκαλουσε ερωτηματα και γιατι οχι...θαυμασμο.

Αν ψαξει κανεις τον ορισμο του γυμνισμου, αυτο που θα βρει σαν ερμηνεια ειναι η πρακτικη εκθεση του σωματος σε μη σεξουαλικα ή οικογενειακα πλαισια.
Οι περισσοτεροι εχουμε συνδυασει το γυμνισμο με τις αντιστοιχες παραλιες οπου μπορει καποιος να παει ή με συγκεκριμενη δεκαετια οπου ο ερωτας και η αγαπη για την φυση ηταν διαχυτη.
Στις μερες ομως ο γυμνισμος ή εκθεση του σωματος ''χρησιμοποιειται'' για διαφορους λογους και ε…