Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Γυάλινος Κόσμος ...



''Το συγκεκριμενο κειμενο εχει την ονομασια: Χρωστούμενο 1.Κειμενα που δεν προλαβα να τα γραψω το '12 και τα ξεβρασε το κυμα στο '13..''

Αν δεν εχετε παει να δειτε την παρασταση ''Γυαλινος Κοσμος'',μολις προσθεσα κατι σε αυτα που ΠΡΕΠΕΙ να κανετε το 2013,οσο προλαβενετε βεβαια.
Η παρασταση διανυει τον δευτερο χρονο της στην σκηνη του θεατρου 'Δημητρης Χορν'.
Μια απολυτως επιτυχημενη παρασταση τοσο εισπρακτικα οσο και καλλιτεχνικα,σας περιμενει για καποιο χρονικο διαστημα να την επισκεφτειτε και να....ξεχαστειτε.

Το πασιγνωστο και χιλιοπαιγμενο εργο του Τεννεσση Ουιλλιαμς ''Ο Γυαλινος Κοσμος'' βρισκει σαρκα και οστα για ακομα μια φορα σε αθηναικη σκηνη.
Στην Ελλαδα εχει ανεβει πολλες φορες οπως απο το θιασο Κακιας Αναλυτη αλλα και το Κρατικο Βορειου Ελλαδος.
Τι ειναι ''Ο Γυαλινος Κοσμος''?
Ειναι  οι αυταπατες που ο καθενας μας μαθαινει να ζει μαζι τους και δεν ξερει πως να προχωρησει χωρις αυτες.Ολα αυτα που οι αλλοι βλεπουν σε μας και ειναι στο χερι τους να τα εκμεταλλευτούν ή οχι.
Αδυναμιες,ανασφαλειες και χαμενες διαδρομες μιας ζωης που ζησαμε ή που για παντα εχει φυγει.
Ο Γυαλινος Κοσμος ειναι οι οικογενεια που εχει μαθει να ζει και να αναπνεει μεσα απο τα ιδια της τα μελη και καθε εκτροπη την φοβιζει και την φερνει σε καθεστως αμυνας.
Ο γιος που θελει να ζησει αλλα δεν βρισκει τον τροπο και η κορη που θελει να ''μεγαλωσει'' αλλα δεν μπορει.Η μανα που στηριζεται στο γιο αλλα θελει να ζησει μεσα απο την κορη.Τελος ο αγνωστος που αναζητα την δοξα απο το παρελθον αλλα που κρυβει την καταντια που ζει στο παρων.



Η σκηνοθεσια της Κατερινας Ευαγγελατου πανω στην συγκεκριμενη μορφη και διασκευη του εργου ειναι ακρως πετυχημενη.Χρησιμοποιει ολα τα μεσα για να δωσει στον θεατη το συναισθημα αλλα και την αισθηση που ο ιδιος ο συγγραφεας ειχε πριν απο μισο αιωνα φανταστει και δεν μπορουσε να αξιοποιήσει.
Η μαγευτικη και καθηλωτικη χρησιμοποιηση βιντεο-προβολων που εχουν αμεση σχεση με τους χαρακτηρες και το εργο,δινουν μεγαλυτερη εμφαση στην ονειρικη-''αναμνησιακη''- προσεγγιση και διασταση ανεβασματος του εργου.Η ατμοσφαιρα και το νοημα του εργου υπογραμμιζεται μεσα απο τα ολογραμματα κατα καποιον τροπο που κινουνται σχεδον παραλληλα με τους πραγματικους πρωταγωνιστες.
Απο την αρχη μεχρι το τελος,η παρασταση οσον αφορα το τεχνικο μερος ειναι απο τα πιο αρτια και καλοστημενα πραγματα αυτη την στιγμη στην θεατρικη πιατσα.

Οι ερμηνειες:


Πρωτη φορα βλεπω την Ναταλια Τσαλικη στην σκηνη.
Απλα αυτο που ειδα μου ισχυροποιει την αποψη που ειχαμε πρωτύτερα για αυτην.Ειναι η ''ηρεμη'' δυναμη της παραστασης και του θεατρου γενικοτερα.Μια ηθοποιος που δεν εχει προκαλεσει ποτε και που ξερει να κραταει τις σωστες αποστασεις απο τους θεατες στην προσωπικη της ζωη οσο και επαγγελματικη.
Πανω στην σκηνη ''ψηλωνει'' και γινεται καποια αλλη,μεταμορφωνεται στην ηρωιδα.Ξεχνας καθετι που εχει προηγηθει και αντιλαμβανεσαι οτι περα απο επαγγελματιας ειναι και σωστη ηθοποιος.
Ο ρολος της Αμαντας φαινεται οτι ταιριαζει απολυτα στην ηθοποιο σε σημειο που βλεπεις μπρος στα ματια σου την ξεπεσμενα καποτε νεαρη κοπελα που πλεον ζει μεσα στο σπιτι της μεσα απο τις ζωες των παιδιων της.
Δεν πρεπει να χασετε την Ναταλια Τσαλικη σε αυτον τον ρολο...αλλιως οπως θα ελεγε και ο ρολος της ''φρικη''....


Στους ανδρικους ρολους της παραστασης συνανταμε τον Αντίνοο Αλμπανη και Κωνσταντίνο Γαβαλά.
Ο μεν πρωτος ειναι ο γιος και ο δε δευτερος ο φιλος που απλα ερχεται προσκεκλημενος για φαγητο μια βραδυα.
Ο Αντίνοος απο την πρωτη στιγμη εκει στην ακρη της σκηνης δειχνει την σωστη μορφη και παρουσια του ρολου του.Ο Τομ (ο ρολος) ειναι ο γιος που ζει κατα απο την ιδια στεγη με την μητερα του που απαιτει πολλα και την αδερφη του που ζει με λιγα.Ο ιδιος θελει κατι αλλο απο την ζωη και που προς το παρον το βρισκει κρυφα τις νυχτες στα σοκακια της πολης.Ονειρευεται την στιγμη που θα φυγει και θα μπορεσει να αναπνευσει και να δειξει τον πραγματικο χαρακτηρα.
Η μανα που κατα-δυναστευει το παιδι της αθελα της (ή μη) και που φαινομενικα δεν παιρνει χαμπαρι απο την ζωη που κανει.
Εξαιρετικη η στιγμη που μανα και γιος μιλανε οι δυο τους εξω στο φεγγαρι και οι σιωπες τους λενε ολα αυτα που δεν χρειαζεται να ειπωθουν.
Ο Κωνσταντινος Γαβαλάς για τους αμύητους στο θεατρο θα χαρακτηριστει ρηγμενος μιας και βγαινει για λιγο στην σκηνη και δεν ειναι απο την αρχη μεχρι το τελος.
Καταφερνει ομως και κλεβει τα βλεμματα και δειχνει ποσο καλος ηθοποιος ειναι αφου για οση ωρα ειναι στην σκηνη,δεν σταματας να τον βλεπεις.
Ερμηνευει τον Τζιμ,το διασημο αλλοτε του σχολειου που πλεον ζει με την τοτε φημη του και μενει σε κατορθωματα που εχουν περασει ανεπιστρεπτί.Ο ηθοποιος δειχνει πως ενας σχετικα μικρος ρολος μπορει να γινει το κεντρο του ιδιου του εργου και να κλεψει το χειροκροτημα.


Η Αμαλια Νινου ή αλλιως στο εργο Λωρα,ειναι η πιο απειρη απο ολους μιας και αυτη η παρασταση ειναι η ''γνωριμια'' της με το θεατρο.Πραγμα που αν δεν εχεις διαβασει το προγραμμα δεν το καταλαβαινεις και απλα αναρωτιεσαι που την εχεις δει να ξαναπαιζει.
Η ευθραστη Λωρα βρισκει την καταλληλη ερμηνεια μεσα απο τα προσοντατης Νινου και πετυχαινει ακομα και απο το ξεκινημα της μια ολοκληρωμενη ερμηνεια.
Η κοπελα που εχει μαθει οτι δεν εχει φυσικα προσοντα και οτι πρεπει να μαθει κατι ωστε να μπορεσει να ζησει και να παντρευτει,βρισκει το αγορι των ονειρων της αλλα και σχολικο της απωθημενο στο σπιτι της μεσα.Η μανα της που την ''ταλαιπωρει'' και ασφυκτα την αγαπα ειναι ενα εμποδιο στο να καταλαβει η ιδια της δυνατοτητες της.Μαθημα που της δινει μεσα σε μια βραδυα ο Τζιμ αλλα που δεν ειναι αρκετα για να την κανει να ανοιξει τα φτερα της.


Μια παρασταση-στολισμα που απο το ψυγειο και τα γυαλινα ζωακια μεχρι τα γυαλια που φοραει η Τσαλικη σε καθηλωνει και σε μαγευει καθε στιγμη.
Η στιγμη της υποκλισης των ηθοποιων λειτουργει σαν ξυπνητηρι για αυτους που εχουν βυθιστει βαθυα στο κοσμο του Ουιλλιαμς.
Χαρειτε το..και πανω απο ολα μην το χασετε.!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αν έχεις κώλο...διάβαινε!

Update:
Φαινεται οτι η Naya ηρθε για να μεινει και καποιος απο πισω...χωνει γερα λεφτα για την προωθηση του νεου ταλεντου.
Μεχρι και τραγουδι με τον Φοιβο αναμενετε να ηχογραφησει.
Οπως και να εχει, ειναι η καλυτερα ''μετάλλαξη'' πρωην χορευτριας σε τραγουδιστρια απο φωνη...σωματαρα.



Οριστε το νεος της τραγουδι ( δεν φταιω εγω εαν δεν παταει στις νοτες ακομα και στο στουντιο ):



Εχω καιρο να ασχοληθω με το τι κυκλοφορει στην Αθηνα, ειδικα την νυχτα.
Η κεντρικη φωτογραφια του αρθρου απεικονιζει μια απο τις πιο αναγνωρισιμες γυναικες στην Αθηναικη νυχτερινη ζωη.
Αλλα ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη.
Μηπως ξερετε αυτο το τραγουδι:



Η τραγουδιστρια του κομματιου ''Μην ακους κανεναν'', αποτελει τον - ισως - πιο αναγνωρισιμο κωλο των αθηναικων club και της επαρχιας.
Η Naya του τραγουδιου δεν ειναι αλλη απο την Αθηνά Νάγια που τοσοι και τοσοι εχουν ''απολαυσει'' να τους χορευει σχεδον γυμνη πανω στις μπαρες των αθηναικων και οχι μονο club.
Αλλαξε λιγο τ…

XxX...είπαμε ακατάλληλο!

UPDATED:
Το σκανδαλο με τις γυμνες φωτογραφιες ( προσωπικες ) διαφορων γυναικων του Hollywood δεν λεει να σταματησει. Συνεχεια βγαινουν ολες και πιο πολλες.
Δειτε καποιες απο τις καινουργιες.



Zoe Kazan, ειναι η εγγονη του γνωστου σκηνοθετη Elia Kazan. ''Σπαει'' ταμεια αυτη την στιγμη με την ταινια ''What If'' αλλα εχει πρωταγωνιστησει και σε ταινιες οπως ''Fracture'', ''Ruby Sparks''.






















Η Kelly Brook δεν θελει συστασεις...


Η όψη της πρόκλησης..

Αυτο το blog δημιουργηθηκε αρχικα για να μπορω να γραφω αυτα που με πειραζουν, ενοχλουν ή και μου θελω να μοιραστω με καποιον/α εκει εξω.
Ποτε δεν περιμενω οτι καποιος/α πραγματικα θα το διαβαζει και ποσο μαλλον οτι θα εχει τετοια απηχηση χωρις διαφημιση.

Ετσι δεν μπορω παρα να προσπαθησω να παω ενα βημα παραπανω το blog και να δοκιμασω κατι καινουργιο.
Δεν ειμαι δημοσιογραφος αλλα οπως θα δειτε παρακατω παραθέτω μια ''συνεντευξη'' ή αλλιως μια συζητηση με εναν νεαρο που αυτο που κανει παντα μου προκαλουσε ερωτηματα και γιατι οχι...θαυμασμο.

Αν ψαξει κανεις τον ορισμο του γυμνισμου, αυτο που θα βρει σαν ερμηνεια ειναι η πρακτικη εκθεση του σωματος σε μη σεξουαλικα ή οικογενειακα πλαισια.
Οι περισσοτεροι εχουμε συνδυασει το γυμνισμο με τις αντιστοιχες παραλιες οπου μπορει καποιος να παει ή με συγκεκριμενη δεκαετια οπου ο ερωτας και η αγαπη για την φυση ηταν διαχυτη.
Στις μερες ομως ο γυμνισμος ή εκθεση του σωματος ''χρησιμοποιειται'' για διαφορους λογους και ε…